Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
Dne 18.5.2018 jsem nešťastně uklouzl a spadl, bolelo mě celé tělo, ale nejvíc rameno a ruka. Vůbec jsem s ní nemohl hýbat. Navštívil jsem chirurgickou ambulanci v Přerově, kde mi provedli rentgen ruky a ramene, výsledně ruka nebyla zlomená, rameno bylo naražené, pohmožděné. Lékař mi doporučil klidný režim a ruku na šátek. To, že mě bolelo koleno jsem nezmínil, myslel jsem si, že je jen naražené, bolest nebyla tak výrazná. Koleno jsem jen ledoval a bral prášky od bolesti. Postupně ale koleno začalo více bolet, hlavně když jsem začal chodit do práce a namáhat ho. Došlo to až tak daleko, že jedno odpoledne jsem musel z práce akutně na ortopedickou ambulanci, protože mi koleno hrozně opuchlo a bolelo. Lékař mi provedl punkci kolene a stanovil předběžnou diagnózu ( ruptura meniscu).
Podotýkám, do té doby jsem s levým kolenem neměl nikdy problémy a nebyl jsem s ním léčený. Když vše hodně zkrátím, mé problémy a bolesti ukončila operace kolene (artroskopie), kdy mi lékař potvrdil, že jsem měl utržený meniscus následkem pádu. Pro pojišťovnu jsem vše poctivě dokládal a zasílal všechny zprávy, jak mi bylo řečeno. Za to všechno mi během pár dní po operaci došlo vyjádření, že vznik obtíží levého kolene není nezpochybnitelně spojen s úrazem a co už vůbec nechápu, po zaslání operačního protokolu, který si ještě pojišťovna vyžádala mi odepsala, že můj úraz kolene vlastně vznikl opotřebením, cituji „byl degenerativního původu“. Obratem jsem zašel a poprosil o vyjádření pana primáře, který mi koleno operoval a ten byl tak ochotný, že mi pro pojišťovnu napsal zprávu, ve které se odborně zmiňuje, že můj úraz kolene ( ruptura meniscu) vznikl náhlým zatížením v rotaci, tedy traumatem a ne opotřebením jak si pojišťovna stanovila. Výsledkem je ale to, že pojišťovnu odborné vyjádření pana primáře nezajímá „čili pojistné plnění nevzniklo“. Prosím Vás tímto o celkové přešetření mého případu. Cítím to jako velkou křivdu a nespravedlivost. Platím si měsíčně poctivě ne malou částku za pojištění, kdyby se mi něco stalo. Ale můžu takovéto pojišťovně vůbec ještě věřit?
S pozdravem Sova Evžen
V Přerově dne 6.11.2018
Prošetření pojistné události, spravedlivé proplacení pojišťovnou
|
Tweet |
Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. V těchto podmínkách bývají zpravidla vymezeny výluky z pojištění, tedy případy, na které se pojištění nevztahuje. Bude tedy záležet, jaké výluky z pojištění byly mezi stranami sjednány.
V zamítnutí pojistného plnění by mělo být jasně zdůvodněno, proč se pojištění na tento konkrétní případ nevztahuje.
Nesouhlasí-li spotřebitelka s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele Česká pojišťovna a.s., P. O. BOX 305, 659 05 Brno a vyřizují se písemnou formou, pokud se strany nedohodnou jinak. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitelka obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
Obecně je k mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) u pojištění příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
V případě, že by se jednalo o životní pojištění, k mimosoudnímu řešení sporů mezi spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou nebo obmyšleným) a pojišťovnou je příslušný finanční arbitr. Finančního arbitra lze kontaktovat na adrese: Kancelář finančního arbitra, Legerova 1581/69, 110 00 Praha 1. Více informací naleznete na www.financniarbitr.cz.
Průvodce podáním návrhu je možné vyhledat na následujících webových stránkách www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html. Finanční arbitr musí rozhodnout do 90 dnů od shromáždění všech podkladů nutných pro rozhodnutí. Tato lhůta může být maximálně prodloužena o dalších 90 dnů. Řízení není zpoplatněno, proto spolu s návrhem není třeba hradit žádný poplatek.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před finančním arbitrem je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Vážený pane Sovo,
děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Tým klientské spokojenosti
Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@ceskapojistovna.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Česká pojišťovna a.s., Tým klientské spokojenosti, P. O. Box 305, 659 05 Brno.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.