Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Poškození zásilky doručené společnosti DPD , zásilka obsahovala Akvárium o velikosti: délka-100 cm,hloubka-50cm,výška-50cm , Akvárium bylo doručené na dobírku o hodnotě: 1477kč .Přepravce byl vyrozuměn odesílatelem o křehkosti zásilky a následně označena přepravcem výstražnými upozornění "pozor křehké" "neklopit" váha akvária skla byla přibližně 38,4 kg ,Akvárium přišlo ve stavu neopravitelné, stěna byla prasklá, střepy všude v balíčku a po zaslání a vyplnění formuláře o reklamaci a fotodokumentace společnosti přepravce
společnost nereaguje na náhradu škody , jeho infolinka je placená a zbytečně drží na telefonu i 25 minut kdy automat sám hovor zavěsí se slovy je nám líto že jsme vám nepomohly , takže kontakt telefonem nelze, email z formuláře o reklamaci odepsal automat , že na náhradu škody může uplatnit plátce přepravy ,ale já jsem uhradil dopravné v celkové částce mojí dobírky(přepravce zvolil k doručení řidičku (ženu) která nebyla moc silná aby zásilku předala za první uzamykatelné dveře jelikož balík předávala v odpolední hodinách (cca 14:00) a dělal rozvoz od rána 8:00 počítám že moji zásilku zatížila jinými doručovanými zásilky jelikož dodávka je malá a akvarium prasklo zatížením odpovídá to destrukci stěny akvaria)
ZÁPIS O ŠKODĚ - Direct Parcel Distribution CZ s.r.o , číslo balíčku :13846100068327
žádám náhradu škody, 1477 kč , složenkou na adresu plátce dobírky tudíž poškozeného přepravní službou
|
Tweet |
V případě, že spotřebitel zakoupil výrobek od soukromé osoby a nikoli od podnikatele, pak tento nenese za věc odpovědnost během přepravy. Došlo-li tedy k poškození věci během přepravy, primární odpovědnost jde za přepravní společností, se kterou je spotřebitel povinen situaci řešit a nikoli prodejce. Tento systém vychází z §§ 2121 a 2123 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Pokud by však byl prodávajícím výrobku podnikatel, nese dle § 2910 výše uvedeného zákona nebezpečí škody při přepravě on. Řešení situace by pak bylo na prodejci.
Doba vyřízení reklamace je dle zákona 30 dní ode dne uplatnění a zaslání všech potřebných dokumentů. Protokol s vyjádřením zasílá přepravce poštou na adresu plátce přepravy, popřípadě dle dohody na uvedenou emailovou adresu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.