Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#27673Nemožnost odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny

Detail stížnosti

Publikováno
06.11.2018, před 6 lety

Anna Kučerová

Znění stížnosti

_________________________________________________________________________ Předmět podání podnětu k prošetření jednání firmy ENVONA s.r.o. _______________________________________________________________________________________________________________________ Podrobný popis
Počátkem měsíce února byla manželka kontaktována telefonicky zástupcem firmy ENVONA s.r.o. s tím, že provádějí cenovou kontrolu na trhu poskytovaných služeb energii a požádal o schůzku u nás doma. Zástupce dostal okamžitě informaci, že my jsme se současných dodavatelem spokojeni a v žádném případě nechceme od něho odcházet. Při domovní návštěvě nám vysvětlil, že jsou ryze česká státní společnost, která sleduje cenovou hladinu, za kterou jsou služby poskytovány a provádějí výběrová řízení na poskytovatele služeb na elektrickou energii a plyn. Několikrát byl upozorněn z naši strany, že v žádném případě nebudeme měnit dodavatele, načež nám sdělil, že toto není závazné a můžeme si vždy rozhodnout, zda se připojíme k vybraným vysoutěženým dodavatelům. V dobré víře, že nám je sdělovaná pravda manžel smlouvu dne 19.2.2018 podepsal. Smlouvu jsme již nově nečetli a nechali uplynout dobu 14 dnů, kdy jsme mohli od ní odstoupit. Následně nám přišla smlouva s novým dodavatelem, s nímž jsme se dohodli na odstoupení od smlouvy, bohužel jsme byli nuceni uhradit firmě ENVONA s.r.o. smluvní pokutu ve výši 3.800,- Kč za porušení a maření plnění přihlášky.21.3.2018 jsme doporučeným dopisem oznámili, že odstupujeme od smlouvy v souvislosti s poskytnutím klamavých informaci. Ihned jsme obdrželi nové pokuty s tím, že od smlouvy nelze odstoupit a vztah stále trvá. Pokuty jsme odmítli uhradit a dne 25.5.2018 jsme zaslali doporučeným dopisem oznámení o odvolání plné moci, které nabylo účinnosti 30.5.2018. Dne 2.10. jsme obdrželi smlouvu na dalšího dodavatele služeb. Vzhledem k tomu, že jsme již 21.3.2018 doporučeným dopisem od smlouvy odstoupili považovali jsme smlouvu za ukončenou.
Následně jsme 17.10.2018 obdrželi další pokutu za maření plnění přihlášky ve výši 3.800,- Kč.
Veškeré podklady včetně smlouvy jsme dne 5.10.2018 odeslali na ČOI k prošetření podnikání této firmy, bohužel do dnešního dne jsme odpověď neobdrželi.
Jsem dlouhodobou předplatitelkou dTestu, proto se obracím na vás s žádostí o pomoc při řešení našeho problému. Děkuji.

Veškerá korespondence je vedená na jméno mého manžela, i když vše vyřizuji já. Jsme oba již 70letí důchodci a v právní oblasti již nejsme tak obratní.
______________________________________________________________________________________________________________________


Produkt

poskytování služeb na el.en. a plyn pro domácnost


Požadované řešení

Ukončení smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2018 11:22, před 6 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2018 20:19, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.