Společnost


goodgames, s. r. o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#27680Uvedenie v omyl cez SMS správy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 28 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.11.2018, před 6 lety

Stefan Bobko

Znění stížnosti

Dobry den, stali sme sa obetou platených prijatých SMS správ. Ide o telefon, ktorý používa moj syn a v nevedomosti zadal tel.čislo na nejakú stranku, ktorá mu určite vyskocila pri prezeraní webu (pravdepodobne easy-win.me . A nasledne mu zacali chodiť SMS správy lakajuce na vselijake vyhry a podobne. Ale už dalej ich ignoroval, neodpovedal ani na jednu. Ja som zistil az neskor pri platení faktury ze suma bola vyssia o 63 EUR. Nasledne som zistil okolnosti, že prichadzali SMS pravy ktore boli spoplatnene 2€ za jednu. Mám aj podrobný výpis od operatora, kde to funguje ako SMS hra. V tych spravach je sice napisane ze sluzba stoji 6€ za tyzden, ale kto by veril ze za prichadzajuce spravy sa moze platit? Mam 45 rokov a zistil som to tiež až teraz. Je to jednoznačný podvod. Prečo tam nieje info, že cena za službu je 2€ za 1 prichodziu správu? Operatora mam telekom. Zatial som tam nebol, predpokladam, ze mi povedia, ze oni su len sprostredkovatelia sluzby a nenesu zodpovednost. Vo vypisoch od operatora kazda SMS je poslana z cisel 0902 029659/67, v telefone nemam z tychto cisel (ani smerom na ne) zaidne zaznamy. SMS v mojom telefone mam vedene pod cislami 7404 a 7405. SMS teraz uz nechodia, 1 hra skoncila sama, a druhu som stopol cez SMS , ale velmi som sa bal ze zaslanim STOP mi nauctuju dalsich X EUR


Požadované řešení

Pozadujem od firmy GOOD GAMES vratenie sumy za tieto akoze sluzby. Cena za 3 mesiace je spolu asi 100€, presnu sumu mozem dolozit fakturami od telekomu a vypismi o kazdej SMS. Ale predpokladam, ze aj oni napisu, ze su len sprostredkovatelia nejakej firmy MOBICO SERVICES LTD z Cypru (je uvedena na tej stranke easy-win.me) a nenesu zodpovednost. Ale urcite vedia co sposobuju a porusuju vsetky zasady slusnosti a korektneho podnikania.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2018 12:46, před 6 lety

V případě, že se jedná o spotřebitele ze Slovenska, je nutno následující informace brát v potaz pouze přiměřeně. Nicméně úprava práva na ochranu spotřebitele by měla být v rámci EU sjednocená.

V tomto případě je třeba prvotně kontaktovat mobilního operátora se žádostí o zablokování prémiových SMS zpráv, aby nemohlo dojít k dalšímu posílání zpoplatněných sms zpráv.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohla žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

V případě, že by se jednalo o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v smírného řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Doporučujeme v tomto případě obracet se s reklamací na poskytovatele služby obsahu a v případě sporu na soud, případně na příslušné slovenské orgány.

Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/reklamace-sluzeb-hrazenych-pres-plat-mobilem

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.1.2019 15:25, před 6 lety

Společnost nám ke stížnosti zaslala následující vyjádření:

"SMS služby poskytované na skrátených číslach, ktoré spravuje spoločnosť goodgames, s.r.o. je možne aktivovať len vedomým odoslaním aktivačnej SMS v presne určenom tvare a na presne určené skrátené číslo. Nie je pravda, že by nejaká služba využívajúca SMS platbu formou spoplatnených odpovedných SMS mohla byť aktivovaná len zadaním tel. čísla do formulára na nejakej web stránke.

SMS platby fungujú na princípe spoplatnenej odpovednej SMS správy, tj. SMS správa, ktorú príjme zákazník na svoj mobilný telefón je spoplatnená. Takéto riešenie sa používa na Slovensku vyše 15 rokov a v sietach všetkých slovenských mobilných operátorov. Nie je pravda, a dôrazne sa vyhradzujeme voči tvrdeniu zákazníka, že takéto technické riešenie je podvod.

Zákazník uvádza, že cena služby je 6 EUR týždenne. Vzhľadom na technické limity na strane operátorov sa takáto cena skladá z troch SMS, každá v hodnote 2 EUR, prípadne z dvoch SMS, každá v hodnote 3 EUR. Poskytovatelia služieb využívajúci platené SMS sú povinní uvádzať konečnú cenu za danú službu, nie jednotkovú cenu jednej SMS.

Odporúčame zákazníkovi obrátiť sa najskôr na svojho mobilného operátora pre získanie všetkých podrobných informácií, napr. aj o tom, ako technicky funguje ich SMS centrum a ako a prečo a za akých podmienok prekladajú skrátené čísla na štandardné dlhé tel. čísla. Na tomto mieste si dovoľujeme spomenúť, že každý projekt, každá služba ktoré využívajú SMS platby sú vopred schválené na strane mobilných operátorov.

Zákazník uvádza službu EASY WIN, ktorú vlastní a prevádzkuje spol. MOBICO SERVICES LTD. Všetky informácie o cene a danej službe sú uvedené na zákazníkom spomenutej web stránke http://easy-win.me a predpokladáme, že na základe informácií na tejto web stránke zákazník dobrovoľne odoslal SMS s textom IWIN na skrátené číslo 7405.

Naša spoločnosť goodgames, s.r.o. je v prípade tejto služby technickým agregátorom SMS platieb na území Slovenska, nemáme žiaden vplyv na prevádzku danej služby, ani na jej reklamu.

Vyhradujeme sa voči nepravdivému tvrdeniu zákazníka, že naša spoločnosť pri podnikaní porušuje zásady slušnosti a korektného správania.

Vzhľadom na to, že nepoznáme tel. číslo zákazníka, nedokážeme sa vyjadriť k prijatým a odoslaným SMS, nedokážeme sa vyjadriť k tomu, akú službu si zákazník objednal a akou formou, ani k tomu, či si danú službu správne deaktivoval. Nedokážeme sa vyjadriť ani k tomu, či mu jeho mobilný operátor správne vyúčtoval objednané služby využívajúce SMS platby.

V prípade doplňujúcich otázok nás môže každý zákazník kontaktovať 24 hodin denne telefonicky na čísle 0948436649 alebo emailom na info@good-games.sk alebo prostredníctvom kontaktého formuláru na stránke www.good-games.sk/kontakt."

Vzhledem k tomu, že společnost se dále vyjádřila tak, že nemá zájem se na našem portálu registrovat a naše služba je založena na principu dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít, protože jinak nejsme schopni zajistit, aby byla společnost informována o případném dalším vývoji u stížnosti a mohla se k němu vyjadřovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.