Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#27696Neustálé zpoždění, špatné technické zázemí vlaku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.11.2018, před 6 lety

Kristýna Pustková

Znění stížnosti

Dobrý den,
již 12 let jezdím s Českými drahami nejdříve za studiem, později za prací. Poslední měsíc, kdy jsem se přestěhovala z Frýdku-Místku do Třince zažívám to, co jsem nikdy nezažila za těch 12 let. Dojíždím za prací až do Ostravy, tudíž už samotná cesta, pokud by byla bez zpoždění trvá 1h. Nyní s neustálým zpožděním cestuji cca 2h v jednom směru, tudíž celkem 4h denně. Je to neúnosné. Jako zákazník, který si Vaše služby platí, očekávám také kvalitní služby. Mám pochopení pro nutné opravy kolejí atd. ale nelze, aby tyto opravy trvaly tak dlouho, obzvláště ráno, kdy lidé spěchají do práce. Poslední zážitek, kdy jsem měla vyjet vlakem v 6:29 a nakonec jsem se do Ostravy dostala v 9:30. Nejde jen o zpoždění z důvodu oprav kolejiště, jindy to byla zase vada na vlakové soupravě nebo spadlý strom. Trávím spoustu času na nádraží popřípadě ve vlaku, který když už konečně vyjede, neustále někde stojí a čeká. Když už tohle všechno musím vytrpět, žádala bych, abych aspoň neustále nemusela mrznout ve vlaku. Klimatizace je zapnuta a fouká studený vítr, přestože už dávno není léto. Když jsem žádala o zapnutí topení popřípadě aspoň vypnutí, bylo mi průvodčím řečeno, že je to na nejvyšší možné teplotě a mám si hledat místo, kde nefouká. Nikdy nesedím na stejném místě a pokaždé na mě fouká. Nechci být neustále nachlazená a chtěla bych zase ráda jezdit vlakem, protože nyní je to noční můra, která nechce skončit. Prosím o vyjádření a nápravu.
děkuji Pustková


Požadované řešení

zařídit, aby se lidé nemuseli klepat zimou ve vlaku a už konečně dokončit úpravy na kolejištích


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2018 11:55, před 6 lety

Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.

Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.

A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.

Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.

Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/

Pokud nebyly ve vlaku kategorie R, Rx, Ex, IC, EC, SuperCity, railjet, EN dodrženy následující standardy nebo komfort přepravy, může cestující uplatnit právo na jednorázové odškodnění ve výši 30 Kč, které vystaví průvodčí přímo ve vlaku, a lze ho použít k úhradě dalších služeb Českých drah. Odškodnění průvodčí vystaví pouze po předložení platného jízdního dokladu. Více informací nalezne spotřebitel na
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/

Jedná se i o případy, kdy ve voze řazeném dle plánu řazení nebyla dodržena teplotní pohoda z důvodu nefunkční klimatizace, nuceného větrání nebo topení a cestujícího nelze adekvátně přemístit. Odškodnění za neplnění vybraných standardů lze při jedné platbě uplatnit maximálně dvě.

Email info@cd.cz - je určen pro dotazy týkající se odškodňování

Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2018 12:39, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.