Společnost


Global Distribution Solutions

Počet nahlášených stížností:22
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#27723Oklamaná zákaznice

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.11.2018, před 6 lety

dagmar němečková

Znění stížnosti

8.11.2018 jsem si vyzvedla balíček s "parfémy", který jsem si objednala přes net u Parfumerie, Hrnčířská 1080, 357 35 Chodov pod číslem zakázky 730/2018.
Místo parfémů byly v balíčku voňavky, které ani zdaleka nevoněly jako objednané parfémy (Dior Sauvage, Chloe chloe..).
Zboží jsem vrátila na adresu firmy s tím, že od smlouvy odstupuji a požaduji vrátit částku+poštovné.


Produkt

Klamavá nabídka parfémů, na internetu používají obrázky známých parfémů, pošlou bezcenné bezejmenné produkty. Místo nabídky na ulici - na internetu


Požadované řešení

Zboží jsem vrátila na adresu firmy s tím, že od smlouvy odstupuji a požaduji vrátit zaplacenou částku+poštovné.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2018 13:27, před 6 lety

Pokud zmiňovaný e-shop jakýmkoli způsobem míří a cílí i na české spotřebitele, použije se pro zakoupené zboží režim českého platného práva.

Jestliže byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (přes internet, telefon, atd.), má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet před uzavřením smlouvy. Odstoupí-li spotřebitelka od smlouvy, vrátí jí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od ní na základě smlouvy přijal.

V tomto případě se nejedná o žádnou z výjimek uvedených v ustanoveních § 1837 a § 1840 občanského zákoníku, tudíž prodejce není oprávněn spotřebitele v uplatnění tohoto práva nijak omezovat.

Pokud by informace o tom, že se nejedná o originál parfému, byla uvedena pouze v obchodních podmínkách společnosti, jednalo by se o tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Takové ujednání je ze zákona neúčinné.

V případě nevrácení veškerých plateb uhrazených zákazníkem, by se jednalo o bezdůvodné obohacení upravené § 2991 občanského zákoníku. Další informace a interaktivní vzor nalezne spotřebitelka zde: https://www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni .

Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2018 12:55, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.