Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Přesto, že telefon má během 2 let 2x měněnu "základní desku" (což je de-fakto 80% hodnoty přístroje) a byly opravovány další 2 závady, reklamace, jež byla technikem ALZA (Jiří Červenka, ALZA Brno, Lískovec) jednoznačně avizována k vyřízení vrácením peněz za účelem pořízení jiného přístroje, takto vyřízena nebyla s odůvodněním, že "se závada neprojevila". Závadou je slot SIM karty, který střídavě funguje a nefunguje, takže se z tohoto telefonu během dne různě nahodile nedá x krát dovolat kamkoliv, telefon je bez signálu. Technik rovněž potvrdil, že slot SIM karty je součástí "základové desky" tzn je jasné., že se jedná znovu o závadu části přístroje, jež byla již 2x měněna. Tento přístroj byl během 3 let již minimálně 5 měsíců na opravách! Výše uvedený postup ALZA.cz považuji za vysoce neseriózní. Plánuji u ALZA další nákupy, nicméně vlivem této události je budu muset přesměrovat k jiným internetovým obchodům. Protože reklamovaný telefon je tak nespolehlivý, že je de-fakto nepoužitelný, v případě kladného nevyřízení této stížnosti nejpozději do 15.11.2018 zadám další řešení této věci svému právníkovi. Výše uvedeným postupem ALZA.cz mi vzniká škoda 10 tis Kč, protože budu muset ve stejné hodnotě pořídit jiný mobilní telefon u jiného prodejce.
ASUS ZenFone 2
Okamžité vrácení peněz pro zakoupení jiného přístroje.
|
Tweet |
Důvodem k odstoupení od smlouvy je třetí výskyt stejné vady po opravě nebo čtvrtý výskyt různé vady, případně skutečnost, že věc vykazuje najednou minimálně tři vady.
Pokud však bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.