Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
zaplaceno na 1 měsíc, poté najednou bez jakékoliv upomínky, že členství končí upomínka o zaplacení 2500 Kč. a platba sražená z účtu. Netřeba se více vyjadřovat, je nás tu přes 1 tisíc a nikdo s tím nic nedělá.
okamžite ukončení členství a vyhrožování přes dopisy a e-maily.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 178397525
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek be2.
V případě nejasností se můžete opětovně obrátit na:
zakaznickyservis@be2.cz
Ve výše uvedené věci Vám sděluji, že mi ve Vašem mailu sdělujete, že dlužím za něco, co má mít platnost od 11.10.2018 -3 měsíce, a k datu 9.11. 2018 jste mi potvrdili, že je služba vypovězena, tudíž služba nefunguje ani 1 měsíc. Jak mužete vymáhat platbu za 3 měsíce, když již není možnost ji využít? Z tohoto titulu tedy REKLAMUJI Vaše služby, Vaše požadovaná částka by měla být poměrná a maximální za uvedený počet dní možnost využít Vaše služby - tedy necelý 1 měsíc z částky 2527 Kč.
Za druhé od Vás chci vědět, kde Vaše společnost přišla k mým osobním údajům. Z banky zjištěno, že žádné údaje neposkytli a z údajů platební karty i při zadání CV kodu není možné zjistit trvalé bydliště, datum či rodné čislo a telefon uživatele. Jediné zjištění bylo, že jste se mi dobývali na účet. Snaha o získání peněz z účtu prostřednictvím internetové platby aniž byste zaslali informační mail, byť v ten den, že bude provedeno, je krádež. Jakožto subjekt podnikatelský nemáte právo přístupu k informacím jako je Centrální evidence obyvatel, ze které, jedině ze které můžete vyčíst aktuální trvalý pobyt či změněnou adresu k doručování. Proto se domnívám, že toto je další nezákonná aktivita, kterou podnikáte.
Už se těším na Váš komentář typu, že jsem platbou souhlasila s VOP, jen tím zdržujete komunikaci, protože to už si tady přečetl každý tisickrát.
Pokud nebude ze strany společnosti staženo a potvrzeno stažení neexistující pohledávky vůči mé osobě, předávám celý případ Kriminální policii ČR prostřednictvím Okresního státního zastupitelství za zneužití osobních dat další osobě, ke kterému jsem vám rozhodně souhlas nedala.
Všichni víme, že Vaše praktiky jsou záměrně klamné pro spotřebitele a jednoznačně nevýhodné při uzavírání smlouvy. Vaše výhružné maily nemají právní základ a zajímalo by mě, na základě čeho chcete předat dluh externí společnosti. Na základě toho, že si někdo objedná službu, aniž byste věděli správná data a skutečnosti? Uvědomte si, že profil na vaší seznamce si může založit uplně každý, uplně jednoduše na klamných informacích, neexistujícím e-mailu, zadat neexistující adresu, telefonní číslo. Mohu si založit profil na jméno sousedky, Bila Clintona, ale i paní, která mi píše z oddělení pohledávek. Jediné pravdivé informace co musí zadat, je při platbě. A banka rozhodně na základě bankovního tajemství neposkytne a neposkytla mé osobní údaje. Na internet chodím do kavárny, takže jestli hodláte dohledávat dle IP adresy, můžete.
Chci od Vaší společnosti zaslat na mail ten konkrétní právní podklad s mojí přesnou doručovací adresou a datem narození (což je základ pro identifikaci mé osoby, což však nezaručuje to, že jsem si služby skutečně objednala já, co dokazuje to, že já jsem v ten okamžik seděla za tím PC a objednávala Vaše služby), na základě kterého má být předán vymahací společnosti.
Prosím dále dTest o vyjádření či názor, kde tyto šmejdi berou takovou jistotu, že adresy uživatellů profilů jsou správné, neklamné a jejich získané informace předají externí společnosti, která tak obtěžuje lidi tím, že jim mají zaplatit.
Mně samotné před 2 lety došel od Intrum J. dopis, kde po mně chtěli asi 2900Kč, vím, že svědomí bylo čisté, že jsem nikde nic neuzavírala a právně jsem si s nimi poradila.
Vím, co zákon dovoluje, v současné době pracuji v justici a před tímto obdobím jsem 5 let pracovala u exekutora a ještě před tím ve firmě na vymáhání pohledávek. Měla jsem čest s tím, jak vlastně dluhy vznikají a co je potřeba, aby dluh měl právní podobu a jsem připravena, pokud se mi společnost Be2 neomluví a nestáhne proces z vymáhání, předat věci výše uvedeným orgánům.
Dále prosím mějte na paměti tuto skutečnost:
Dle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ze dne 11. 12. 2013, Cpjn 200/2013, uveřejněné pod číslem 102/2013 Sbírky soudních rozhodnutí a stanovisek: v otázce automatického prodlužování (prolongace) trvání smluvního vztahu je zřejmé, že se jedná o ujednání, které upravuje práva a povinnosti stran jinak než zákonná úprava, podle níž by smluvní vztah sjednaný na jeden rok zanikl uplynutím doby (§ 578 ObčZ 1964). Ve spojení s povinnostmi, které prodloužení trvání smlouvy o další rok spotřebiteli přináší, tj. povinností hradit cenu služby (uveřejnění inzerátu), jež byla první rok poskytována „bezplatně“, a v případě jejího nezaplacení i smluvní pokutu a další sankce, včetně omezení možnosti spotřebitele se ze smluvního vztahu vyvázat výpovědí (viz níže), a sjednanou povinností poskytnout plnění poskytovateli v plném rozsahu i v případě, kdy dojde k předčasnému ukončení smlouvy z jeho strany, je zřejmé, že automatické prodloužení doby trvání smlouvy představuje významnou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran v neprospěch spotřebitele. Nelze přitom rozumně očekávat, že by spotřebitel s ujednáním o prolongaci souhlasil při vědomí povinností, které jsou s ním spojeny, kdyby měl možnost o něm vyjednávat individuálně. Z toho důvodu je ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v daném případě neplatné podle § 55 odst. 2 ObčZ 1964 a k aktivaci povinností smluvních stran předvídaných pro druhý a další rok trvání smlouvy nedojde.
Děkuji za vyřízení.
Co se týče dotazu na nás, tedy kde bere společnost jistotu, že adresy uživatelů profilů jsou správné, neklamné a jejich získané informace předají externí společnosti, která tak obtěžuje lidi tím, že jim mají zaplatit. Uvádíme, že je nám to také někdy záhadou. Fyzickou adresu místa, kde je počítač, z něhož byla provedena platba, lze získat z IP adresy. Už o tomto způsobu "čerpání" osobních údajů je na zváženou. Z povahy věci takový údaj vůbec nezaručuje, že se jedná o trvalou adresu uživatele. Jestliže společnost získává údaje nějakým dalším, extenzivnějším, způsobem, je takový zásah do práv tvrzených dlužníků dle našeho názoru neobhajitelný.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost se k vývoji vyjádřit.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com,
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.