Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
Reklamace se týká zájezdu do Egypta Marsa Alam, Hotel Kahramana Park v době trvání od 17.7.2018 do 27.7.2018.
Podle sjednané cestovní smlouvy jsme s manželem a dětmi měli být ubytováni v hotelu Kahramana Park.Tento hotel nám byl doporučen CK pro dovolenou s dětmi, jelikož se v jeho areálu nachází aquapark a je situován u pláže. Dle kalkulací od CK byl dražší o 15 tis. Kč Připlatili jsme také za rodinný pokoj.
Po příletu na místo pobytu jsme bez upozornění předem byli odvezeni rovnou do hotelu Club Calimera Habiba a když jsme se na recepci ptali proč, bylo nám sděleno, že Kahramana Park je plný a proto jsme ubytování zde. Rodinný pokoj nebyl volný, proto nám nabídli dva malé pokoje v bungalovu nad sebou, že máme s dětmi každý spát v jednom pokoji. Vše jsme reklamovali ten den u delegáta, který nám sdělil informaci, že do Kahramana Parku Exim tours hosty neubytovává, protože jsou zde ubytování místní Arabové, proto turisty směřují do tohoto hotelu. Stejné zkušenosti mělo několik místních turistů, Čechů či Slováků.
Druhý pokoj jsme samozřejmě vzhledem k věku dětí 3 a 7 let nemohli využít, proto jsme se uchýlili do jednoho pokoje s přistýlkou. Prostornější pokoj nám byl nabídnut až po 4 či 5 dnech po příjezdu. Ubytování nesplňovalo naše požadavky na ubytování s dětmi, ubytování ve vzdálenosti cca 700m od restaurace dělalo každodenní utrpení při cestě s dětmi na jídlo a to 3x denně. Ubytování v bungalovech jsme také původně neplánovali. Nehledě na všudypřítomnou špínu a nedostatečnou hygienu při úklidu.
Ovšem ani nabízený hotel Kahramana Park neodpovídá popisu CK a dle prodejce i katalogů CK Exim tours jsme byli uvedeni v omyl, jelikož velká část hotelu je uzavřena a hotel nemá vlastní pláž. Vše mohu doložit fotografiemi i videi.
Hotel Calimera Habiba Beach vlastní pláž má, ovšem v moři se plavat nedá, je to spíše brouzdaliště. Pokud jsme si zaplatili 2 Eura na osobu, zavezli nás na pláž Abu Dabbab (dle info od CK měl být shuttle bus v Kahramana Parku v ceně zájezdu).
Zažádala jsem o finanční kompenzaci, která nám v důsledku neposkytnutí služeb podle cestovní smlouvy vznikla, a to následovně:
14.780 Kč (rozdíl mezi kalkulacemi cen pobytu v obou hotelech),
25.380 Kč (sleva 50% z kalkulované ceny pobytu pro Club Calimera Beach, jelikož jsme byli ubytování v jiném hotelu s jiným druhem ubytování, bez rodinného pokoje a nemožnost koupání v moři u „krásné písčité pláže“).
CK nám zaplatila pouze 5580,- Kč (což byl vlastně příplatek za rodinný pokoj) a uvedli informace, že nám bylo nabídnuto přestěhování do jiných hotelů,což nebyla pravda.
Hotel Kahramana Park
Požaduji finanční kompenzaci, která nám v důsledku neposkytnutí služeb podle cestovní smlouvy vznikla ve výši 34 580 Kč (40.160 minus 5580, které jsme již dostali).
|
Tweet |
Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.
Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel se může tedy také obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://www.coi.cz/informace-o-adr/).
Pokud CK stále nabízí ubytování v hotelu, ve kterém ho není schopná zajistit, může být tato skutečnost vyhodnocena Českou obchodní inspekcí jako klamavá obchodní praktika, které spotřebitelka může dát podnět.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.