Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#27752Balík do ruky-nedoručení,neoznámení, neochota

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.11.2018, před 6 lety

Karolina Daoudová

Znění stížnosti

Dobrý den, podávám stížnost na Českou poštu jakožto odesílatel (adresátem je kamarádka, takže vím o průběhu ne/doručování).
Připlatila jsem za službu Balík do ruky, jelikož jsem posílala zásilku jako dárek k narozeninám kamarádce. Balík do ruky by měl být doručeno do druhého dne. Nejenže byl tedy doručován až 3.den jakožto klasická zásilka (za což bych si nemusela připlácet!!), ale také na kamarádku nikdo nezvonil (ačkoliv byla zrovna tyto dny doma s nemocnými syny a zásilku osobně očekávala) a ani jí po nedoručení nebylo zanecháno oznámení ve schránce o nezdařeném doručení s informací k vyzvednutí uložené zásilky na poště! Na doručovací poštu jsem nyní volala, zásilka tam uložena je, ale paní z pošty mě tak odbývala, že mě to už opravdu namíchlo a podávám stížnost, protože za takovou službu opravdu nepotřebuji tolik doplácet, když pak není splněna snad ani jedna výhoda, na níž se doplatek vztahuje! Skoro se až domnívám, jestli jí vůbec na danou adresu zásilku doručovali a neuložili ji na poště rovnou. Jestli v dané oblasti nestíhají doručovat, ať česká pošta navýši stavy! Ceny balíků zdražují, ale služby jsou horší a horší. Kdybych s kamarádkou o balíčku nejednala, ani by nevěděla, že jí nějaká důležitá zásilka přišla.


Produkt

Vypsáno výše. Zaslán Balík do ruky (velikost obyčejného psaní do 2cm šířky). Nebylo doručeno do druhého dne, jak by mělo, ale údajně 3. den, přičemž ale nikdo nezvonil (adresát byl doma) a ani nebylo ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. U Balíku do ruky se jedná o velmi hrubé porušení povinností služby. Balík byl navíc pojištěn na 1000kč. Při telefonickém jednání s pobočkou ČP byla zaměstnankyně neochotná a ukončovala hovor v půlce mé věty. Asi nestíhala, ale to není můj problém. Kdyby nebylo tohoto neochotného jednání, stížnost bych nepsala. Nejsem konfliktní člověk, ale toto jednání už byl vrchol k tomu všemu, co nebylo dodrženo za cenu 100kč doplatku! Chtěla jsem projednat nějaké řešení, ale neměla jsem možnost se k tomu dostat. Domohla jsem se jen sdělení, že balík uložen je.


Požadované řešení

Požaduji vrácení poštovného, nebo alespoň vrácení finančního rozdílu za poplatek služby Balík do ruky 128kč vs. Obyčejné psaní 27kč - tomu totiž odpovídá zacházení se zásilkou. Moje zásilka má totiž šířku do 2cm, mohla jsem to poslat jako obyč. dopis a měla by to paradoxně ve schránce i dříve - pokud by vůbec bylo doručeno?!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2018 13:35, před 6 lety

Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.

Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.