Společnost


Historický subjekt, nezadávat nové stížnosti

Počet nahlášených stížností:190
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 59 stížnostech.

#27758Neúměrný poplatek UPC za ukončení služby ve věrnostním období

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 17 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.11.2018, před 6 lety

Milan Majerník

Znění stížnosti

Od 11/2015 jsem zákazníkem UPC, využíval jsem službu internet + kabelová televize.
V prosinci 2017 jsem telefonicky se zaměstnancem UPC prodloužil smlouvu, telefonátu však zmínka o obnoveni vernostniho období nepadla a tak jsem předpokládal, že věrnostní období skončilo rok po začátku užívání UPC a nikoliv že se opět obnovuje.

V září 2018 vzhledem k blizicimu se termínu narození dítěte jsem byl nucen se přestěhovat mimo Brno a mimo
pokrytí UPC. Službu UPC jsem se proto snažil přepsat na nového nájemníka a vzhledem k tomu, že tento neměl zájem o tv, jsem tuto byl nucen ukončit a odeslal požadavky k ukonceni tv a přepisu internetu 09/2018 na UPC. Na moje překvapení nedošlo k přepisu smlouvy na nového nájemníka a byl mi dál účtován poplatek za internet, navíc mi došlo dodatečně vyúčtování na doplaceni 2000kč za předčasné ukončení služby ve vernostnim období za TV (zbýval cca 1.5 měsíce) . Po komunikaci s UPC
my bylo vysvětleno, že na přepis se zapomnělo a bude se to urgentně řešit, což beru, že se může stát, i když by se stávat nemělo. Zaráží mně ale tak vysoký doplatek 2000kč, což je cena minimálně půl roku užívání televize. Do skončení věrnostního období, podle informací od UPC zbývalo něco přes měsíc.

Je samozřejmé, že kdybych věděl o tak vysokém penále, řešil bych celou situaci jinak, třeba domluvou s novým nájemníkem a službu nechal doběhnout do konce věrnostního období.
Měl jsem navíc za to, že podle nového zákona se poplatek za předčasné ukončení služeb zrušil.
Z mého pohledu je aktuální nastavení doplatku za vernostni období u UPC nepřehledné, navíc v situaci prodloužení smlouvy telefonicky o to více matoucí, zákazníkem jsem myslím věrným, 3 roky za služby poctivě platím.


Produkt

UPC internet + televize


Požadované řešení

Odpuštění tak vysokého poplatku, vzhledem k tomu, že při telefonické domluvě nebyla podána informace o prodloužení věrnostního období.
Jako fér alternativu považuji doplatek adekvátní počtu zbývajících měsíců do
koncem věrnostního období. Platit 2000kc za chybějící měsíc a půl je neúměrná částka...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2018 16:56, před 6 lety

Všeobecné obchodní podmínky společnosti UPC Česká republika, s.r.o. skrývají sankci za ukončení smlouvy. (Již toto ustanovení by mohlo být na hraně zákona, protože § 1799 občanského zákoníku požaduje při sjednávání formulářových smluv (tzv. „ber nebo nech být“), aby při uzavření smlouvy byla slabší strana (v tomto případě spotřebitel) seznámena s doložkou, ve které jsou upravena práva a povinnosti smluvních stran. Ani v doložce ale nesmí být ustanovení, které by slabší strana nemohla rozumně očekávat. Je tedy na zvážení, zda byl význam doložky slabší straně dostatečně vysvětlen. Společnost musí prokázat, že tomu tak bylo. Mimo to také Ústavní soud už jednou rozhodl, že smluvní pokuty uvedené pouze v obchodních podmínkách jsou zakázány.)

Tato sankce se zákazníkovi účtuje v případech, kdy vypoví smlouvu v době, po kterou je poskytována sleva na službu. Pokud zákazník předčasně ukončí smlouvu, musí zpětně vrátit rozdíl mezi plnou cenou služby a cenou po slevě za všechna zúčtovací období od sjednání slevy.

Takto by mohl být obcházen zákon, neboť § 63 zákona o elektronických komunikacích umožňuje společnosti účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedné pětiny součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.

Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.

Bude-li i námitka u tohoto úřadu také zamítnuta, má spotřebitel ještě možnost obrátit se na soud a svého práva se domáhat soudní cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2018 10:06, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.