Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Když jsem navštívila pobočku společnosti AURES Holding a.s. v Teplicích, měla jsem v úmyslu se pouze podívat na nabídku ojetých aut. Vlastním čtyři roky starý osobní automobil Kia Rio 4/2014 a s ohledem na svou profesi potřebuji silnější, prostornější vůz. Ihned se mne ujali zaměstnanci pobočky a byla mi umožněna zkušební jízda automobilem Volkswagen Tiguan rok výroby 2011 s velmi nízkým počtem najetých kilometrů, což ve mne vzbudilo myšlenku svůj stávající vůz za protiúčet a doplatek vyměnit za jiný. Začala jsem zjišťovat informace o tomto vozu a na pobočku se vrátila s tím, že mám zájem o koupi vozu, ale potřebuji od zaměstnanců odborně poradit (protože rady a názory mých známých se na mnou vybraný vůz podstatně lišily) a zároveň zjistit veškeré informace o celém procesu nákupu spojeného s výkupem mého vozu a výši výkupní ceny, abych se mohla definitivně rozhodnout. Na moje dotazy, týkající se technického stavu vozidla Volkswagen Tiguan, se na pobočce strhlo všeobecné veselí a zaměstnanci se mi začali hromadně vysmívat do doby, než jsem je požádala, aby se ke mně začali chovat jako k zákazníkovi slušně a profesionálně s tím, že jsem žena, jsem sama a s koupí automobilu nemám vůbec žádné zkušenosti, natož pak technické znalosti týkající se jakéhokoliv automobilu (později, při předváděcí jízdě se mi jeden ze zaměstnanců pobočky dlouze omlouval za toto chování a jednání, kterému jsem byla před všemi vystavena, dnes jsem již přesvědčena že úmyslně, aby mě uklidnil a já od svého zájmu koupit vůz v této společnosti neustoupila). Na to se mě ujal manažer pobočky a z naší následné konzultace (vysvětlila jsem mu, jaké jsou mé požadavky na případný vůz) vzešla myšlenka, že vhodným vozem by pro mě byla Kia Sportage. Tato byla na pobočce k dispozici. Cena 366.999,- Kč byla sice vyšší, než jsem původně plánovala utratit za jiný vůz, ale přesto jsem o této možnosti začala uvažovat a se společností AAA Auto aktivně jednat. Všichni velice a ochotně začali spolupracovat a přislíbili, vzhledem k mým velmi omezeným časovým možnostem, že vše přichystají na večer 01.11.2018 (myšleno dokumenty na výkup, nákup, případný úvěr). Při večerní návštěvě pobočky jsem se dozvěděla, že připravený úvěr je s vražedným úrokem 20% RPSN, (ihned jsem ho odmítla) a garantovaná výkupní cena mého vozu, byla stanovena na částku 107.500,-Kč, což se mi nelíbilo. I přes to vše jsem byla ochotná dojít k nějaké domluvě s tím, že zbývající peníze, které mi chyběly, si seženu sama a následně se ozvu. Od té doby jsem byla neustále telefonicky kontaktována někým z pobočky, jestli už je možné obchod uzavřít. Naposledy mi volal manažer v pondělí 05.11.2018 večer po sedmé hodině s tím, že mnou vybraný vůz by měl být odvezen do Prahy jinému zájemci, tudíž by bylo vhodné se zastavit a uzavřít smlouvy i bez toho, že zatím nemám zbývající hotovost k dispozici. Na toto jsem mu odpověděla, že předmětný vůz Kia Sportage koupím pouze za předpokladu, že konečná cena bude 367.000,-Kč, přičemž má představa je, že cena za výkup mého vozu bude 110.000,- Kč, a vše to s ohledem na skutečnost, že jsem měla připravenou hotovost ve výši 17.000,- Kč (uhrazeno následně na místě pobočky) a zbývajících 240.000,- Kč další vlastní prostředky mi měly přijít na účet z úvěru. Sečteno dohromady = 367.000,- Kč. Toto mi pán telefonicky přislíbil a já se přesunula na pobočku. Následně již zaměstnanci pobočky evidentně těžili z mé celkově nevýhodné situace, celkového fyzického, psychického stavu (poznámka „paní je evidentně unavená“) a časové tísně (bylo cca půl osmé večer), kdy pod záminkou ušetřit mi čas, ze mne nejprve vylákali podpis kupní smlouvy (zde paní, která smlouvu sepisovala navýšila oproti původní nabízené kupní ceně 366.999,- Kč cenu na 372.998,- Kč, a to o doplňkový zákaznický servis a asistenční službu s tím, že je to standardní postup, aby mi vyšli vstříc, a mohli tak zvednout cenu výkupu mého vozu na částku 114.000,- Kč, což jsem nepochopila) a zároveň se mnou uzavřeli pojištění Carlife Garance Premium za částku 23.600,- Kč, platné ještě týž den (ačkoliv jsem neměla peníze ani na kupní cenu, ani převzaté vozidlo, odmítla jsem logicky podepsat předávací protokol, pokud nic fyzicky nepřebírám), což je prý ale standardní, tudíž ještě ten den tak ze mě udělali dlužníka ve výši zmíněného pojistného, které jsem ještě nemohla využívat. Tímto jsem prakticky dezorientovaná zaplatila zálohu na kupní cenu a požádala o pokračování ve věci uzavření smluvní dokumentace v rámci výkupu mého vozu a garanci výkupní ceny za zmíněných 114.000, -Kč. Paní se mi vysmála, že nic takového dělat nebudeme a tím mě vystavila ještě většímu stresu, jelikož jsem měla podepsanou kupní smlouvu, zaplacenou zálohu, ale neměla jsem v ten okamžik garanci výkupu za ústně deklarovaných 114.000,- Kč a s tím spojený dostatek financí na uhrazení celé kupní ceny automobilu, která byla v tuto chvíli ještě navýšena oproti původní. Nakonec mi odmítli dát do rukou mnou podepsané dokumenty a s poznámkou „co myslíš Fílo,“ (manažer pobočky), dáme jí zítra těch 114.000,- Kč“?, mě poslali domů. Je třeba upozornit na skutečnost, že po celou dobu procesu mi denně volal někdo z AAA Auto a to i několikrát denně, i přes to, že jsem jasně řekla, že se ozvu hned, jakmile budu mít peníze na koupi a průběžně jsem dostávala různé informace, které se vzájemně lišily a poněkud mě od celého obchodu odrazovaly. V rámci všech nahromaděných pochybností jsem následně druhý den 06.11.2018 požádala prodejce mého stávajícího auta, zda by mi zjistil možnosti reálné výše výkupní ceny mého vozu, načež mi bylo oznámeno, že oficiálně mám již garantovanou cenu výkupu u společnosti AURES Holding a.s a to ve výši 107.500,- Kč. Na základě těchto všech faktů jsem nabídla společnosti AURES Holding a.s., Dohodu o ukončení kupní smlouvy, protože již nemám důvěru v žádná další jednání, ani v to, že vozidlo, které mi nabídli, doporučili bude v pořádku, považovala jsem zaměstnace za proškolené odborníky a v dobré víře spolupracovala a rovněž podepsala zmíněné dokumenty, o čemž nyní pochybuji(během předváděcí jízdy svítila nějaká kontrolka, kdy mě pán ubezpečil, že to nic není) a proto odmítám dál ve výše popsaném obchodu pokračovat (nevím, kolik opravdu vůz stojí, nevím jaké jsou skutečné poplatky spojené se všemi procesy). Stala jsem se ve své dobré víře a naivitě obětí společnosti, jjíž zaměstnanci naprosto nekorektně využívají nekalé, agresivní, klamavé obchodní praktiky k tomu, aby dosáhli svého, tzn. co nejvyššího profitu a nestydí se přitom využít lží, manipulace, nátlaku, nepřesných, zavádějících informací k tomu, aby klienta zahnali do kouta, do situace, kdy bude naprosto bezbranný, dezorientovaný, odevzdaný napospas zástupcům této společnosti a následně legálně okradený nebo vystavený potížím.
Kia Sportage III 1.7 CRDi - U5YPC815AEL541279
Ukončení smlouvy - vrácení peněz
|
Tweet |
V případě podezření na nekalé obchodní praktiky při prodeji ojetých vozů lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Pokud dozorový orgán zjistí na základě provedené kontroly, že došlo k porušení zákazu užívání klamavých praktik a byla naplněna skutková podstata správního deliktu dle § 24 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele, může být prodávajícímu uložena Českou obchodní inspekcí pokuta.
Pokud spotřebitelka uzavřela smlouvu na základně nesprávných, nebo zamlčených informací, může se jednat o smlouvu uzavřenou v omylu. Vůči společnosti je možné namítat neplatnost smlouvy z důvodu uvedení v omyl o rozhodující okolnosti dle § 583 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jestliže byla spotřebitelka skutečně uvedena v omyl, měla by být uzavřená smlouva neplatná.
Stížnost na nekalé praktiky může spotřebitelka podat na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Krčková,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší věci již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená s řešením.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená paní Míková,
velice si vážím Vaší reakce. Ano, má záležitost byla opravdu asi „vyřešena“. Samozřejmě spokojená nejsem, protože mě tato zkušenost stála nemalé peníze, ačkoliv mi bylo slíbeno storno a vrácení zálohy. Tyto peníze jsem jako matka samoživitelka mohla využít pro potřeby svého dítěte. Proces koupě automobilu mě hluboce zklamal, chování personálu pobočky bylo daleko za hranicí jakéhokoliv slušného obchodního jednání a zmíněné řešení, kdy jsem pod psychickým nátlakem přišla o 17.000,- Kč, považuji za neoprávněné obohacení, které ovšem nemohu nijak prokázat, protože jsem, až na dvě poslední schůzky, jednala s personálem sama. Na rozdíl ode mne vaše společnost rozhodně poškozena nebyla, protože v druhém kole jednání můj starý vůz vykoupila, ovšem toto již bylo s úplně jinými lidmi a s těmi jsem spokojená byla. Stále jsem přesvědčená, že ni složená záloha má být vrácena. Děkuji, s pozdravem Jolana Krčková
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.