Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 04. 09. 2012 jsem v prodejně (provozovně) v Mratíně, U cukrovaru 206 zakoupil 1 ks zboží s obchodním názvem motor Renault Scenic 1,9 dci 88 kw za cenu 30 000,- Kč s půlroční zárukou.
Tento výrobek nebyl z důvodu vady nikdy řádně užíván, jelikož nikdy řádně nefungoval. Tuto vadu (motor se blokuje, nelze s ním točit, zarezlý) jsem reklamoval dne 22. 11. 2012 a z opravy mi byl vydán dne 17. 01. 2013. Následně se stejná vada opakovala a dne 04. 03. 2013 jsem opět uplatnil reklamaci a výrobek jako opravený mi byl vydán dne 16. 04. 2013. Protože se uvedená vada zopakovala znovu po vyzvednutí zboží z opravy, nechal jsem zpracovat znalecký posudek na daný motor a navštívil jsem opět prodejnu a zde jsem zboží dne 06. 06. 2013 zanechal s tím, že žádám o vrácení kupní ceny s tím, že odstupuji od kupní smlouvy z důvodu opakované vady (3. reklamace).
Reklamace včetně odstranění vady tedy nebyla vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Reklamace tedy dle výše uvedeného v řádných zákonných lhůtách neproběhly.
Z odstoupením od kupní smlouvy firma nesouhlasila a dodala upravený (možná jiný) motor, který dva měsíce po instalaci po najetí pár set km se stal zcela neopravitelným. V říjnu roku 2013 firma odmítla motor převzít, což se opakovalo i dvakrát v prosinci 2013 a odmítla i převzít odstoupení od kupní smlouvy.
motor Renault Scenic 1,9 dci 88 kw za cenu 30 000,- Kč
vrácení plné kupní ceny(což jsem svými dopisy z června a prosince 2013 a března 2014 požadoval pro firmě a zaslal i na provozovnu do Mratína) nebo alespoň většiny z kupní ceny
|
Tweet |
V případě, že se na výrobku vyskytne 3krát stejná závada po opravě nebo 4různé závady po opravě, má kupující právo na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.
V případě, že není dodržena lhůta 30 dnů pro vyřízení reklamace, nemá již spotřebitel reklamaci přebírat, protože tím by mohl svým jednáním souhlasit s prodloužením této lhůty.
V případě, že se vady opět vyskytly doporučujeme zaslat písemně odstoupení - doporučeně nebo s dodejkou, aby o tomto úkonu měl kupující důkaz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, ale neprojevil zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ z důvodu nereakce podnikatele uzavřít.