Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#27790Podání podnětu k prošetření jednání společnosti ENVONA s.r.o.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
11.11.2018, před 6 lety

Dana Nekvapilová

Znění stížnosti

I když tuto problematiku zavinil můj manžel, vše potřebné doma vyřizuji já.Jednoho dne přišel bez ohlášení zástupce společnosti ENVONA s tím, že nás nezávazně přihlásí do výběrového řízení na levnějšího dodavatele energií, a my se budeme moci rozhodnout, jestli změníme dodavatele, nebo zůstaneme u stávajícího. K tomu prý potřebuje podepsat plnou moc, ale stále zdůrazňoval, že je to nezávazné, a nechal tady vyplněný formulář bez razítka, podpisu a datumu. Muž mu plnou moc podepsal dne 26.7.2018. Jaké bylo moje překvapení, když ze společnosti CENTROPOL volala paní,je to asi 14 dní, že chce poslat plnou moc,na zrušení stávajícího dodavatele, že za nás společnost ENVONA uzavřela smlouvu na základě plné moci,dne 24.5.2018 v Brně. Ptám se, na základě čí plné moci ta smlouva byla uzavřena 2 měsíce před podepsáním plné moci na výběrové řízení? Hned jsem napsala na společnost CENTROPOL a na společnost ENVONA,že odstupujeme od smlouvy, to bylo 30.10.2018. 7.11. 2018 jsme si vyzvedli dopis od společnosti ENVONA, kde nám sdělují,že jimi vybraný dodavatel přijal naši výpověď.že maříme úkony vyplývající ze smlouvy,a vyměřená pokuta 3 800,- Kč. Nejsem si vědoma, že jsem zmařili úkon, tj. smlouvu s vybraným dodavatelem, když nesouhlasí datum podepsání smlouvy a datum podepsání Přihlášky k výběru dodavatele. Jsme již oba důchodci, prosím o radu a pomoc, v právních předpisech nejsme zběhlí. Veškerá dokumantace je na jméno manžela. Myslím si, že praktiky a jednání spol. ENVONA jsou klamavé. Děkuji.


Produkt

energie- elektrika, plyn


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy se spol.ENVONA s.r.o., tj. zrušení Přihlašky k výběrovému řízení, a zrušení plné moci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2018 07:50, před 6 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.12.2018 23:38, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.