Společnost


FIRO-tour a.s.

Počet nahlášených stížností:29
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#27793Nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.11.2018, před 6 lety

Eva Maděrová

Znění stížnosti

Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o pomoc. Moje sestra odcestovala na zájezd do letoviska Marsa Alam s cestovní kanceláří FORO-tour a.s.dne 15.10.2018, ale bohužel dne 19.10.2018 došlo k vážným zdravotním komplikacím, kdy byla sestra převezena ve velmi kritickém zdravotním stavu do nemocnice v letovisku a následně další den letecky transportována do Káhirské nemocnice, toto zprostředkovala pojišťovna u které byla pojištěna a pak i následný transport do české republiky, kde bohužel dne 29.10.2018 na následky svého zranění zemřela. Cestovní kancelář nás vůbec neinformovala o celé situaci, která nastala. Vše jsme se dozvěděli od kamarádky, která s ní na zájezd cestovala. Když jsem informovala cestovní kancelář telefonicky z jakého důvodu nám neposkytla žádnou informaci o celé situaci, tak mi bylo sděleno, že nejsou povinni a že nemají souhlas o sdělení informaci. Dále jsem se informovala a žádala o pomoc jakým způsobem se dostane její zavazadlo, které zůstalo v hotelu zpět do české republiky bylo odpovězeno, že pro nás nemůžou nic udělat. Po emailové korespondenci, kdy jsem opět žádala jakým způsobem nám předají její věci, které jsou stále v Egyptě odpověděla právní zástupkyně cestovní kanceláře s odpovědí, že CK FIRO tour není oprávněn jakkoliv nakládat se zavazadly svých zákazníků a nemůže přebírat odpovědnost za jejich přepravu. Na tento email jsem následně reagovala, kde bylo přislíbeno CK FIRO-tour, že zavazadlo vyzvednou a následně předají dne 1.11.2018 na Letišti Václava Havla v Praze, k tomu ale nedošlo jen nás právní zástupce telefonicky informovala, že se nepodařilo zavazadlo vyzvednou v hotelu. Následně jsem žádala i písemné vyjádření z jakého důvodu nedošlo k předání zavazadla a jak bude cestovní kancelář celou situaci dál řešit, ale do dnešního dne jsem nedostala žádnou odpověď pouze radu, že si máme zavazadlo na vlastní náklady zajistit a pak zkusit proplacení u pojišťovny kde byla sestra pojištěna, toto mi sdělila telefonicky právní zástupkyně CK FIRO-tour. Znovu jsem emailem žádala o vyjádření dne 2.11.2018 odpověď nemám žádnou. Kontaktovala jsem telefonicky i delegáta, který je v letovisku a pracuje pro cestovní kancelář, v okamžiku kdy jsem mu sdělila o co žádám nereaguje na žádný telefonický hovor ani na zprávy. A proto se obracím na Vás, zda je cestovní kancelář zodpovědná dopravit zavazadlo zpět do české republiky a předat ho zpět rodině. Nejde o zavazadlo jako rodina jsme utrpěli daleko větší ztrátu než je nějaký kufr. Z Egypta sestra z CK FIRO tour zpět neodletěla a ani tehdy nikdo rodinu neinformoval.


Produkt

Zavazadlo


Požadované řešení

Požaduji vrácení zavazadla a osobních věcí zpět do české republiky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2018 12:48, před 6 lety

Smlouvu se společností uzavřela v daném případě zemřelá, proto její rodina nemá přímo práva z této smlouvy.

Nicméně společnost vůči zemřelé měla jisté povinnosti, vyplývající ze zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, zejména dle ustanovení § 2541 odst. 1, který říká, že ocitne-li se po zahájení zájezdu zákazník v nesnázích, poskytne mu pořadatel neprodleně pomoc.

Ze zákona odpovídá také pořadatel zájezdu za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu. Vytkl-li zákazník pořadateli vadu podle § 2537 a neodstranil-li ji pořadatel, má zákazník právo na náhradu škody.

V daném případě se jeví neposkytnutí součinnosti při zajištění zavazadla zemřelé pro účely dědického řízení danou společností jako postup, který není zcela etický.

To podporuje i fakt, že daná společnost již jednou přislíbila poskytnout potřebou pomoc pro získání daného zavazadla, nicméně nakonec k jeho předání i přes důvodné očekávaní druhé strany nedošlo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2019 09:21, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.