Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, objednal jsem si parfem na tomto e-shopu, ale hned následující den jsem se dočetl na stránce Vaše stížnosti(dTest) o neserioznosti tohoto e-shopu a tak zvažuji, že objednané zboží nepřevezmu. Vzhledem k množícím se stížnostem, kde postižení zákazníci uvádí, že e-shop nechce vrácené zboží přijmout a vrátit peníze, odmítnu toto zboží převzít. Existuje nějaká ochrana spotřebitele v tomto případě? Je důvodem nepřevzetí zboží, že je e-shop podvodný, neseriozní? Co říká paragraf 53 Občanského zákoníka? Mám se zkusit s e-shopem domluvit předem, nebo počkat co se bude dít po vrácení zboží z důvodu nepřevzetí?
Děkuji
Parfem J'adore
Vrátit zboží, bez převzetí a dalších poplatků.
|
Tweet |
Dle aktuálně platné úpravy, tedy dle ustanovení § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta běží ode dne převzetí zboží. V případě nepřevzetí zboží, se dá použít argument a maiori ad minus, tedy argument „od většího k menšímu“. Má-li spotřebitel právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží, pak má toto právo i tehdy, jestliže zboží ještě nepřevzal.
Stejný závěr vyplývá i z preambule směrnice č. 2011/83/EU, konkrétně z jejího recitálu č. 40, který stanovuje, že právo odstoupit má spotřebitel i před získáním zboží do fyzického držení.
Nicméně ze stejné směrnice článku 11 odst. 1 vyplývá, že spotřebitel musí před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy jednoznačně informovat o tomto svém rozhodnutí daného obchodníka (postačuje e-mailem).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.