Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Odpojení služby, aniž by k tomu byl nějaký důvod. Navíc v životní situaci, na kterou by se mělo dbát o to více.
Zemřela nám blízká osoba, na kterou byly uvedeny fakturační údaje. Z naší strany nedošlo k žádnému čekání, velmi rychle se reagovalo na to, že budeme chtít změnu fakturačních údajů.
26.10.2018 nám bylo sděleno, že se s námi v nejbližší době spojí pracovník UPC. Stalo se však až 6.11.2018. Bylo nám sděleno, že při přepisu by služba byla dražší než cena původní - ovšem pro nového zákazníka cena byla nižší - to je absurdní, ale je to tak. Tudíž jsme se dohodli, že to uděláme jako nový zákazník. Dohodnuto bylo všechno, že tedy se ukončí jedna služba a započne pod novým jménem (manželka zemřelého) stejná - ale nová služba.
Čekali jsme, že změna bude plynule na sebe navazovat.
Mýlili jsme se, byli jsme odpojeni od televize a internetu. Člověk by si mohl myslet, že to lze zařídit hezky plynule. Jedna služba skončí, ta samá začne v nějaký konkrétní okamžik bez prodlev.
Bohužel nikoliv, plynulost rozhodně nebyla. Byli jsme tři dny odpojeni, tudíž bez internetu nastaly prodlevy s platbami, které nebylo možno odeslat, vyřizování a úřady se posunuly, jeden člen domácnosti pracuje z domova jako home-office, takže došlo i k ušlému zisku. Zkrátka tím se vyskytly nepříjemné komplikace. Každý z domácnosti si musel přiobjednat mobilní data, která jsou jednorázově velmi drahá - bohužel na home-office mobilní data ani nestačila, ty by se v takovém objemu ani nevyplatila.
Navíc v takové situaci, viz. na začátku článku. Zkrátka, tohle všechno způsobila taková chyba.
Myslím, že k tomu není třeba víc dodávat.
To, že přepis je dražší než nový zákazník, nějak nechápu, ale dobře.
Ale když z naší strany dojde k tomu, že nejsme tak hloupý a tedy radši budeme platit méně za stejnou službu - z Vaší strany dojde k tomu, že nás odpojíte - a určitě to lze udělat plynule bez prodlev. To mi přijde velmi nevhodné.
Samozřejmě, že jsme hned po zjištění, že nefunguje internet volali na UPC, tam nám řekli, že nyní čas nemají, že nejdříve v pátek bude moct někdo přijít. (v úterý odpojení)
Zajímá mě tedy pohled na tuto situaci z pohledu jak lidského, tak i profesního, jakožto poskytovatele internetu a televize.
Máme trochu strach z toho, jestli to bylo nějaké jednorázové zaváhání z Vaší strany nebo zda si máme radši hledat nějakého jiného poskytovatele.
Děkuji za vyjádření
Poskytování služby - internet, televize
Změnit přístup v řešení - zejména technicky a lidsky ve vyřizování přepisu služby, nové služby.
Technicky - neodpojovat stálého, několikaletého zákazníka jen tak
Lidsky - v takových životních situacích, dbát mnohem více na dopad, který může mít i hloupé, zbytečné odpojení služeb
Rozhodně vysvětlení proč k tomu došlo a také upozorňovat zákazníky, ať si dávají větší pozor. Hodilo by se, zavolat jim o plánovaném odpojení například - aby se tomu dalo předejít.
|
Tweet |
Společnost má povinnost zpřístupnit sjednané služby. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže služby společnost nezprovozní v tomto termínu, upozorní spotřebitel společnost, že nezpřístupnila služby včas a poskytne společnosti přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud společnost nezpřístupní služby ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Pokud by spotřebiteli vznikla kvůli tomuto porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti škoda, mohl by žádat po společnosti náhradu této škody. Musel by však prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti.
V případě, že se spotřebiteli nepodaří vyřešit spor smírnou cestou, může se obrátit s žádostí o mimosoudní řešení sporu na Český telekomunikační úřad. Více informací k nalezení zde: https://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.