Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,píši jménem rodičů seniorů,tito byli podvedeni .Osobně je doma navštívil obchodní zástupce firmy ENVONA s nabídkou levných energií.Neseznámil je s podmínkami smlouvy,že to prý nemusí ani číst,je vše korektní.Otec byl v té době po těžké srdeční příhodě po hospitalizaci.Byl unavený a samozřejmě v domění čestného jednání zástupce vše podepsal.Poté přišel dopis z Centroplu s informacemi pro zákazníky.Následně poté přišla poukázka ,byla ručně vypsaná,prý pokuta za maření!?Rodiče nejdříve volali na číslo,které je uvedeno ve smlouvě i na vebových stránkách,ale nikdo se neozýval.Jelikož jsou čestní a za celý svůj život nic nedlužili,složenku zaplatili.Poté jsme společně sepsali dopis a zaslali emailem na společnost Envona.Na Centropol jsme se dovolali,ti vyhověli,ale se společností Envona už prý nechtějí za podvodné jednání spolupracovat!Poslali jsme doporučené dopisy,vše bez odezvy a přišla další složenka s pokutou!Pokuty za maření plnění přihlášky považuji za neoprávněnoua požaduji odstoupení.Rodiče jsou tímto postupem zdrceni,prosím touto cestou o vaši pomoc.
číslo smlouvy 108060318-4
ukončení smlouvy
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.