Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v září jsem učinila objednávku robotickeho vysavače v ceně 139.99$ z německého skladu, doručen byl do dvou dní kurýrní službou. Bohužel vysavač byl poškozený. Společnost mi po předložení fotografií a videa dala dvě možnosti:1) vrátit vysavač do Španělska, poštovné mi proplati a peníze za vysavač mi připíšou ve formě bodů do Gearbest peněženky. 2) vrátit vysavač do Španělska, poštovné mi proplatí na PayPal a pošlou mi na své náklady nový. Vybrala jsem si druhou možnost, vysavač jsem poslala za cca 30$ zpět. Dala jsem jim týden po doručení čas na reakci, ale nikdo se neozval, tak jsem napsala sama. Psali mi, že ho nemaji teď skladem, abych počkala týden, po týdnu zase nic. Mezi tím jsem se ptala jestli ho pošlou z EU skladu, to potvrdili, doručení mělo být za 10-25 dni, slíbili mi i ihned po novém odeslání proplacení poštovného na Paypal. Po x urgencich vysavač odeslali z Číny a uvedli doručení 40-42 pracovních dní. Peníze za poštovné mi neposlali a když jsem jim napsala že je to podvod a nebudu platit další poplatky jako CLO a DPH, tak odepisují jako kdybych nic takového nenapsala. Mám prosím nějakou možnost se bránit? Děkuji za odpověď. Vysavač zatím nemám, poslali ho někdy minulý týden, odmítám ale kvůli těmto podvodníkům hradit další výlohy, případně jim darovat svoje peníze :-( děkuji předem za odpověď.
Robotický vysavač Ilife v5s
Úhrada všech nákladů a to i budoucích očekávaných (clo, dph), případně ať si vysavač nechají a vrátí mi reálné náklady 139.99$ + 30$.
|
Tweet |
Spotřebitel uzavřel kupní smlouvu se zahraničním subjektem. V takovém případě může vzniknout problém s faktickým vymáháním práva, protože se nejedná o český subjekt. Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel v krajním případě domáhat plnění soudní cestou.
Pro spotřebitele je velmi cenná informace, odkud je e-shop provozován (sídlo společnosti). Pokud se jedná o zemi mimo EU, neplatí zde evropským právem upravená ochrana spotřebitele a naše dozorové orgány nemají vůči takovému prodejci žádné pravomoci. Jedná-li se o vztah s mezinárodním prvkem, jako první je tedy nutné určit, jakým právem se bude vztah řídit. Pokud je sídlo společnosti mimo EU, není zde Evropské spotřebitelské centrum kompetentní, mohlo by Vám však poradit specializovaného advokáta.
Pokud by se jednalo o provozovatele e-shopu z EU, Norska či Islandu, doporučujeme spotřebiteli obrátit se Evropské spotřebitelské centrum (ESC), které poskytuje spotřebitelům informace o jejich právech na jednotném evropském trhu. Právníci ESC bezplatně pomáhají spotřebitelům poměrně rychle a efektivně řešit jejich problémy s obchodníky z jiných zemí EU, Norska či Islandu. ESC působí při České obchodní inspekci.
Před nákupem prostřednictvím neznámého e-shopu doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na tomto webu zjistíte, kdo je provozovatelem webu, na kterém funguje e-shop a další informace, která Vám mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit. Webová stránka http://www.gearbest.com/ je zaregistrovaná na držitele domény: Nexperian Holding Limited, Le Jia International No.999 Liang Mu Road Yuhang District, Hangzhou, CN.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.