Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, nevím, jak se vymanit ze vztahu s touto společností, a proto se na Vás obracím. Přihlášku jsem podepsal 2.5.2017 na základě zavádějících informací a slibů.Na prostudování Přihlášky nebyl čas, nejednalo se vůbec o rozsahu služeb a o smluvních pokutách. Naletěl jsem. Dne 23. června 2017 mně byl ve výběrovém řízení vybrán nový dodavatel elektřiny Maxim energy a.s.Dosavadní dodavatel Bohemia energy mně poskytoval i dnes stále poskytuje výhodnější podmíky než společnost vybraná Envonou.Proto došlo mezi oběma společnostmi k dohodě a já zůstal u Bohemia energy.Envona mně stále obtěžovala telefonicky a obviňovala z maření Přihlášky, proto jsem 21.1.2018 písemně vypověděl smlouvu. Dodnes jsem neobdržel odpověď. 15.6.2018 Envona po roce(!)prý zjistila maření Přihlášky a vymáhala pokutu 3000Kč.Přestože jsem tu pokutu zaplatil( možná právě proto),Envona obnovila mnou odmítnutou smlouvu s Maxim energy.Po korektním jednání s Maxim energy, mi tato vyhověla a doporučila odvolat Plnou moc udělenou Envoně. Učinil jsem tak.Za odstoupení od staronové smlouvy s Maxim energy mně byla opět udělena pokuta ve výši 3000Kč za odstoupení od nové smlouvy, pokutu jsem nezaplatil,plnou moc jsem neobnovil.Prosím o radu. Karel Hronek
číslo smlouvy: 109 02 05 2017 02
Zrušení smluvního vztahu se společností Envona s.r.o. a zrušení pokuty.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.