Počet nahlášených stížností: | 465 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 7 |
Nerozumím tomu, jaký je problém informovat zákazníka o tom, že jeho online objednávka nebude dodána kompletní. Zvlášť, když 70 % té objednávky tvoří právě nedoručená položka (objednávka proběhla záměrně o den dříve, abych měla jistotu doručení). Když umí Tesco posílat emaily s každou slevou, nechápu, proč tohle je takový problém. A také nerozumím tomu, proč se mi následně na infolince nemůžou operátorky omluvit, ale místo toho mi jak kolovrátek sdělují, že jsem souhlasila s obchodními podmínkami a že Tesco není povinné něco a něco. Není to prozákaznický přístup jak ze strany systému online potravin, tak ani ze strany operátorek. V tomto směru je služba absolutně nekonkurenceschopná, protože se o své zákazníky nedovede patřičně starat.
Objednávka na online potraviny
Nedávejte věci do slevových akcí, když je pak nemáte. Pokud už to uděláte, upozorněte u kritických položek na to, že toto zboží nemusí být vzhledem ke zvýšenému požadavku dostupné. Napište to ale ke zboží, ne někam do obchodních podmínek. A naučte operátorky, že nedodání zboží je SELHÁNÍ služby, za které je rozumné se omluvit. Znovu a pořád dokola.
|
Tweet |
Nabídka uvedená společností je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit v souladu s § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Slevová akce tedy může být spojena s možností vyčerpání zboží ještě před jejím koncem. Kdyby nabídka společnosti obsahovala tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Kdyby ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.