Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#27863Klamání spotřebitele, O2 prodejna Čáslav

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 den 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.11.2018, před 6 lety

David Slavíček

Znění stížnosti

Přišel jsem s novým telefonem do prodejny O2 Čáslav a mladý ochotný pán mě celkem dlouho přesvědčoval, ať koupím jejich prémiové ochranné sklo. Nabídl slevu 100Kč a cena po slevě byla 799Kč. Stále mě přesvědčoval, jak je sklo výborné a folie, že nic neochrání. Souhlasil jsem tedy, s podmínkou, že mi sklo nainstaluje. Má druhá podmínka byla, aby sklo mělo lepící vrstvu po celé ploše, ne jen na okrajích jak to často bývá. Potvrdil mi, že za ty peníze je lepící vrstva po celé ploše. Ochotně mi nainstalovat ochranné sklo, zaplatil jsem a odešel. Už večer jsem si všiml, že dotyk není ani zdaleka spolehlivý a lepidlo je jen po okrajích obrazovky. No paráda, nejen, že mi lhal o lepící vrstvě, ale ani dotyk nefunguje dobře a není problém vynechat ve větě i pět písmen. Prostě špatné sklo, které jsem vůbec nechtěl. Další den jsem šel sklo reklamovat. Pán si vyzkoušel dotyk a byl velmi špatný, pokud člověk natlačil jako blázen. Ale nekoupil jsem si jeden z nejlepších telefonů, abych se rozčiloval s dotykem. Mladý pán si sklo z telefonu sundal a moc se divil, že je lepení opravdu jen po krajích skla, tedy to co jsem nechtěl a o čem mě přesvědčil, že rozhodně lepí po celé ploše. Ještě u toho vtipkoval, že mi teď bude muset vrátit peníze ze svého. Nakonec po konzultaci a trapně dlouhém čekání, se dohodl s nadřízenou, že když je cena nad 500Kč, tak to musí řešit jako reklamaci a sklo odeslat výrobci či dodavateli. Jasně jsme se domluvili, že nechci výměnu, ale peníze. Už jen z logického důvodu, že nebudu mít telefon až měsíc bez ochranného skla.
Sklo jsem koupil u konkurence a vida, šlape jako hodinky.

Čekal jsem tedy na vyřízení reklamace bez pár dnů měsíc. Když jsem si šel pro vrácené peníze, tak mi slečna v obchodě podala reklamační protokol a nové sklo, s tím, že reklamace byla vyřízena výměnou. Tak jsem se slušně zeptal, kde mám vrácené peníze a co bych jako s tím novým sklem měl dělat? Na to se přidal ten mladík, co my to sklo prodal, že s tím nic dělat nemůžou a ať si to vyřídím se servisem sám, že jejich starost to není. Řekl jsem mu tedy, že mi prodal sklo co mělo mít celou plochu lepící a nemělo! A ještě ani nefungovalo jak mělo. Tak proč bych se já měl domlouvat se servisem. To už začal být mladík celkem nepříjemný a jen opakoval, že je to můj problém a oni s tím jsou tímto hotovy.
To jak na mě z vysoka kašlali se mi ani trochu nelíbilo, takto se se zákazníkem nezachází. Když mi mladík prodal sklo o kterém tvrdil, že lepí po celé ploše a nebyla to pravda měl mi vrátit peníze ihned jak zjistil svůj omyl. Je smutné, že nezná ani těch pár produktů co jsou na prodejně a lže zákazníkům jen aby je prodal. Byl jsem velmi rozrušený, tak jsem můj protokol o reklamaci a paragon hodil směrem k obsluze a řekl jim co si o nich myslím a že to je pěkná zlodějina a raději jsem rychle a snad i více zklamaný než naštvaný z jejich jednání z obchodu odešel.
Opravdu nejsem zvyklý na podobné jednání a tento obchod pro mne skončil, budu se snažit varovat co nejvíce lidí. Neměl jsem přistoupit na reklamaci už jen proto, že mi mladík prodal výrobek jiných vlastností než mi tvrdil. Né, já jsem prostě naivní dobrák a když mi tvrdil, že mi po reklamaci vrátí peníze a já je nutně hned nepotřeboval, tak jsem na reklamaci přistoupil, aby to ten pán nemusel platit z vlastní kapsy. A on je pak ještě na mě dost ostrý a posílá mě ať si to vyřídím se servisem sám. Opravdu charakter. Ten mladík mě prostě podvedl a je mi jedno jestli to bylo úmyslně, či nikoli. A je to jednoznačně vizitka prodejny.


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2018 11:17, před 6 lety

Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanovuje, že zboží musí odpovídat určité jakosti, tedy musí mít ujednané a deklarované vlastnosti, musí být způsobilé k účelu, k němuž se obvykle používá nebo který prodejce uvádí a musí také odpovídat ujednaným a popsaným vlastnostem.

Pokud tomu tak není, má spotřebitel práva z vadného plnění z důvodu nesplnění jakosti při převzetí podle ustanovení § 2169 odst. 1 občanského zákoníku. Primárně má nárok na opravu zboží případně výměnu věci, nebo její součásti za novou. Teprve v případe, že pro prodávajícího nebude možné takto vadu odstranit, pak na odstoupení od smlouvy, tedy i vrácení peněz. Odstoupit od smlouvy může tedy spotřebitel v případě, že by oprava nebo výměna (např. všechny výrobky daného typu vykazovaly vadu) nebyla možná.

Pokud prodávající nesouhlasí s odstoupením od smlouvy, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Před podáním žaloby je ale také možné využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Řízení před Českou obchodní inspekcí je zdarma. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele (§ 5 – zákaz užívání klamavých obchodních praktik ), se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.zákaz užívání klamavých obchodních praktik

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.11.2018 15:14, před 6 lety

Dobrý den pane Slavíčku,

mrzí mě popisovaná zkušenost. Abych si mohl dohledat bližší informace, můžete mi doplnit, kdy byla reklamace na O2 prodejně v Čáslavi uplatněna, případně zda máte k dispozici nějaký identifikátor uplatněné reklamace?

Pokud u nás využíváte mobilní tarif, doplňte mi prosím jeho číslo do neveřejných údajů.

S díky a pozdravem

Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
15.11.2018 18:52, před 6 lety


David Slavíček

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den,

Reklamace byla druhy den 15.11.2018 vyřešena paní vedoucí prodejny vydáním dobropisu s důvodem “záruky spokojenosti” a vrácením peněz.

Nyní jsem opět spokojený zákazník a děkuji za projevený zájem o vzniklý problém, protože ani to není v dnešní době bohužel běžné.

S pozdravem

Slavíček David