Počet nahlášených stížností: | 682 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zaregistroval jsem se do seznamky c-date a zaplatil poplatek přes internet na zkušební dobu 1 měsíc za 180 Kč. Došla mi odpověď, že moje prémiové členství má platnost 1 měsíc, počínaje 13.11.2018 a že bude automaticky prodloužené o dalších 6 měsíců. Po odzkoušení jsem zjistil, že mi dané služby nevyhovují a nechci mít s danou společností nic společného. Dne 14.11.2018 jsem na zákaznické centrum "service@c-date.cz" napsal, že odstupuji od smlouvy. Z jejich zákaznického centra mi došla automatická odpověď, kde bylo napsáno, že do 5-ti pracovních dní mi odpoví. Dle jejich všeobecných podmínek je uvedeno, že do 14-ti dní lze od smlouvy bez udání důvodů odstoupit. Ale nevím zda čekat.
Prémiové členství na C‑Date
Odstoupení od smlouvy a smazání všech údajů mého profilu.
|
Tweet |
Spotřebitel může odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí spotřebitel společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitel společnosti poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění.
Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy ve stanovené 14 denní lhůtě zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností emailové adresy či faxu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu tento email, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné odstoupení od smlouvy v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace prostřednictvím našeho portálu, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: zdenek.vencl@c-date.com,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
Od společnosti mi již došla níže uvedená odpověď:
"Odstoupení od smlouvy již žel není možné, jelikož jste již hrazených služeb využil/a.
Jako vstřícný krok z naší strany byla již vypovězena automatická prolongace Vašeho Prémiového členství. Vaše Prémiové členství vyprší ke dni: 13/12/2018 a po uvedeném datu již nebude prodloužené."
Za tuto informaci jsem velice rád, že služba nebude prodloužena.
Ale dle jejich všeobecných podmínek:
"bod 9. Právo na odstoupení od smlouvy, Informace o výkonu práva na odstoupení od smlouvy
(1) za nákup zpoplatněných služeb prostřednictvím C-Date webové stránky
Informace o výkonu práva na odstoupení od smlouvy
Právo na odstoupení od smlouvy
Máte právo během čtrnácti dnů bez udání důvodů od této smlouvy odstoupit.
Lhůta pro odstoupení činí čtrnáct dnů ode dne uzavření smlouvy"
Nárok na odstoupení od smlouvy mám, protože z mé strany bylo vše v požadovaném termínu splněno.
Předem děkuji za vyřízení.
I kdyby došlo k využití služeb před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy, musel by být spotřebitel o tom, že v takovém případě možnost odstoupit od smlouvy nemá, předem poučen a zároveň by k takovému postupu musel udělit výslovný souhlas, jinak postup není možný (§ 1837 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Navíc, i kdyby k udělení souhlasu řádným způsobem došlo (což je nepravděpodobné, jelikož spotřebitel o něm zřejmě neví), uvádějí všeobecné obchodní podmínky následující:
"Pokud jste požadovali, aby bylo poskytování služeb zahájeno během lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradíte nám přiměřenou částku, která odpovídá podílu již poskytnutých služeb do okamžiku, ke kterému nás budete o výkonu práva na odstoupení od této smlouvy informovat, ve srovnání s celkovým objemem služeb předpokládaných ve smlouvě."
Společnost se tedy výslovně zavazuje vrátit v případě využívání služeb před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy alespoň poměrnou část provedené platby.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: zdenek.vencl@c-date.com,
děkujeme Vám.
Hodnocení: