Počet nahlášených stížností: | 714 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 12 |
Dne 7.11.2018 jsem obdržela zboží TELESKOP, ovšem bez faktury a bez návodu.
Bohužel jsem zjistila, že zboží není funkční na můj typ mobilního telefonu, proto jsem, nemohla ani zboží vyzkoušet. Chtěla jsem tedy zboží vrátit, ale neobdržela jsem fakturu a po opětovném urgování dosud stále nemám fakturu za zboží. Bylo mi řečeno, že fakturu opravdu zašlou a když jsem dnes po 7 dnech opět komunikovala přes Chat na stránkách VIGOSHOP, bylo mi sděleno, "na co fakturu potřebujete?" Přišlo mi to jako nejapný žert. Domáhám se tady faktury a oni odpovědí toto na místo toho, aby mi sdělili, že fakturu zasílají. Dále mi bylo ještě v telefonu sděleno, že fakturu k tomu, abych zboží reklamovala,opravdu není faktura potřebná. Pořád nechápu jednání této společnosti.Přeci když si objednám zboží, musejí vystavit doklad o jejím nabytí. Bojím se, že zašlu zboží zpět a přijdu jak o peníze, tak o zboží. Co mám teď dělat?
HD Teleskop na telefon FotoScan + stativ cena 599,-Kč
Ráda bych obdržela za zboží fakturu se kterou budu moct řádně zboží vrátit.
|
Tweet |
Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti.
Co se týče dokladu o zakoupení výrobku, tento je prodávající povinen vystavit na žádost spotřebitele dle § 16 odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, což platí i pro zahraniční subjekt, který ale nabízí výrobky spotřebitelům z ČR.
K reklamaci zboží nutně nepotřebuje spotřebitel doklad o koupi. Stačí jakýkoliv důkaz o tom, že dané zboží skutečně u internetového prodejce zakoupil. To vyplývá z § 125 zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, který upravuje důkazní prostředky, které lze použít pro prokázání stavu věci. Dostačující by mělo být i potvrzení objednávky v e-mailu spotřebitele.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící ve Slovinsku, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.