Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Naivně jsem si od Viagogo koupila lístek na koncert Jasona Derula. Koncert byl definitivně zrušený a od Viagogo mi 1.11.2018 přišel e-mail, že mi vrací celou částku i s rezervačním poplatkem. Do 3-4 pracovních dnů se mi prý připíše na účet, ze kterého to bylo uhrazeno, dnes je to již 11 pracovních dnů od obdržení e-mailu a peníze stále nepřišly a nemohu se s Viagogo nějak spojit kontakt ani adresa nikde není, jen nějaká zákaznická podpora (do které se ani nemohu přihlásit). Takže od nich už žádný lístek nekupuji a nedoporučuji!
Vrácení peněz
|
Tweet |
V daném případě je problémem to, že portál provozuje švýcarská společnost, vůči které je velmi problematické cokoliv vymoci. V současné době probíhají řízení se společností přímo ve Švýcarsku s účastí tamní spotřebitelské organizace a dozorového úřadu. Příslušné k řešení sporů jsou potom švýcarské soudy.
Portál navíc vstupenky pouze přeprodává, takže případný vztah vzniká mezi kupujícím a pořadatelem akce, kde by bylo možné uplatnit práva z vadného plnění, pokud by akce nebyla provedená tak, jak by měla být.
Společnost má své sídlo ve Švýcarsku. Spotřebitelka by mohla zvážit podání podnětu dozorovému orgánu nad spotřebitelskou oblastí ve Švýcarsku, který se nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.