Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
můj tchán podepsal v srpnu 2018 obchodnímu zástupci firmy Envona papíry a ve svém věku bohužel ani kloudne nečetl co, protože mu prý vše bylo ústně vysvětleno zástupcem firmy ENVONA. Do té doby si tak byl jistý, že žádnou smlouvu nepodepsal, protože to bylo prý jen odsouhlasení osobních ůdajů, nejednalo se o žádnou smlouvu a k ničemu ho to nezavazuje, takto ho seznámil zástupce firmy.
Obchodní zástupce firmy mu dal podepsat spoustu papírů a žádný mu nenechal. To, že je to firma Envona, jsme se dozvěděli až s prvním dopisem s urgencí nedoložení podkladů pro aukci. Okamžitě jsem napsala dopis na ukončení smlouvy a hlavně na odvolání plné moci s okamžitou platností a hlavně, že byl uveden v omyl, nebyl dostatečně seznámen a nedostal žádný tiskopis ani na odstoupení od smlouvy. Současně jsem dala podnět na ČOI k prošetření činnosti této společnosti. Vzápětí příšel druhý dopis, v kterém ENVONA argumentuje, že má vše od tchána podepsané, také to, že byl řádně seznámen a tiskopisy obdržel. Ve skutečnosti nemá v ruce nic. Zároveň prý má v podmínkám Rámcové smlouvy "Přihlášky" napsané, že může odstoupit až po první aukci, jinak dostane pokutu.
Na odvolanou plnou moc nikdo nereagoval.
Bohužel můj tchán patří mezi další podvedené seniory. Můžete mi poradit, jak dál postupovat.
Na ČOI budu posílat upřesnění podnětu a další stížnost.
Děkuji.
Jana Galašová
Vypovězení smlouvy, zrušení plné moci.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.