Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
- dopisem ze dne 14.1.2018 nam UPC oznamilo nastavajici zmenu sluzby, jez mela nabyt ucinnosti 23.2.2018
- rozhodli jsme se vyuzit postupu podle ust. par. 68 odst. 6 zakona c 127/2005 Sb. o elektronickych komunikacich a rovnez v souladu s instrukcemi ve vyse uvedenem dopise (posledni odstavec, strana 1) pisemne vypovedet predmetnou smlouvu ke dni nabyti ucinnosti zmeny sluzby (tj. 23.2.2018). Zaslali jsme tedy dne 19.2. doporuceny dopis s vypovedi, adresovany Klientskemu centru UPC (dle instrukci na webovych strankach UPC). 20.2. doslo k predani zarizeni na pobocce
- dopisem ze dne 7.3.2018 nas UPC informovalo, ze obdrzelo nasi vypoved 26.2.2018 (tedy 7 dni po zaslani vypovedi doporucenou postou) a ze k ukonceni sluzeb melo udajne dojit k 28.3.2018 a nikoliv 23.2.2018 (tj. v rozporu s vyse uvedenym zakonem). Tohoto detailu jsem si bohuzel nevsiml.
V zari 2018 me kontaktovala vymahacska spolecnost EOS KSI Česká republika, s.r.o. a informovala me o udajnem zavazku k UPC. Zaroven me spolecnost informovala, ze bude veskerou komunikaci s UPC zarizovat ona s tim, ze se mam vyvarovat primeho osloveni UPC. Na zaklade tohoto jsem spolecnosti EOS obratem poslal dokumenty, ktere jsem k uvedenemu mel (tj. dopis od UPC, vypoved, protokol o predani zarizeni atd.), nacez spolecnost potvrdila prijeti a dale se neozvala. V listopadu me pak spolecnost EOS kontaktovala znovu ohledne vznikle pohledavky bez prihlednuti k mnou zaslanym podkladum. Obratil jsem se tedy primo na UPC, kde mi operator dal za pravdu a predal vec na reklamacni oddeleni (15.11.2018). V mezicase mi spolecost EOS vyhrozuje a zada uhradu predmetne pohledavky. Lhuta UPC pro vyreseni reklamace je 30 dni, nicmene vymahacska spolecnost EOS mi odmita verit, ze faktura je (zjevne uspesne) reklamovana.
Uznani reklamace a informovani vymahacu o zastaveni rizeni.
|
Tweet |
Obecně dle ustanovení § 545 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, právní jednání vyvolává právní následky, které jsou v něm vyjádřeny. Došel-li od společnosti dopis, ve kterém je uvedeno datum nastávajících změn, na základě kterého následně spotřebitel využil svého práva stanoveného v § 63 odst. 6 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, potom by rozhodným datem pro vypovězení smlouvy, mělo být skutečně datum uvedené v daném dopise.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
V případě, že společnost dala pohledávku k vymáhací společnosti, přičemž zároveň přijala svoje pochybení a předala věc dále na reklamační oddělení, měla by také sama zařídit pozastavení vymáhání dané pohledávky. Opačné jednání bychom mohli považovat za neetické.
Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) stížnost klienta podrobně prošetřila. Po prověření jeho klientského účtu bylo zjištěno, že dne 14. 1. 2018 klientovi bylo zasláno oznámení o změně k 23. 2. 2018. Dle všeobecných obchodních podmínek, které jsou nedílnou součástí smlouvy, měl klient právo písemně odstoupit od smlouvy, pokud nesouhlasil se změnou. Dle bodu 2.5.3. je potřeba společnost UPC písemně informovat alespoň 15 dní před plánovanou změnou. V bodě 2.8. je uvedeno: „pokud v textu smlouvy nebo všeobecných podmínek uvádíme, že pro dané jednání je třeba dodržet písemnou formu, vždy tím myslíme vlastnoručně podepsaný dopis zaslaný prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb, případě e-mail opatřený zaručeným a uznávaným elektronickým podpisem zaslaný na adresu info@upc.cz.“ Klientova výpověď byla společnosti UPC doručena dne 26. 2. 2018, tudíž byla aplikována výpovědní lhůta, smlouva byla ukončena dne 28. 3. 2018 a byla doúčtována věrnostní sleva ve výši 800 Kč.
Společnost UPC tedy postupovala správně a z výše uvedených důvodů bohužel v tomto případě nebylo možné reklamaci klienta vyhovět a byla zamítnuta. Jeho pohledávka byla předána jiné společnosti, pro více informací je možné využít kontakty b2c@eos-ksi.cz, tel.: 241081201, fax:241081110. Společnost UPC vzniklá situace mrzí, ale věří, že se vše podařilo klientovi dostatečným způsobem vysvětlit.
V případě obdobných dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
Jsem si vědom právních skutečností daných mou smlouvou a zákonem o el. komunikacích. Skutečnost je taková, že jsem výpověď služby zasílal doporučeně 19.2. a 20.2. jsem vracel zapůjčený modem (všechny podklady jsem poskytnul vašemu call centru). Tudíž, dle vašeho tvrzení trvá doručení doporučeného dopisu v ČR 5 pracovních dnů? To je přinejmenším směšné. Operátor, se kterým jsem reklamaci řešil mi dal za pravdu (věřím, že máte nahrávku), přičemž byla tato následně zamítnuta vaším reklamačním oddělením (se stejným odůvodněním jako výše). Žiji v zahraničí a nemám se nadále chuť věcí zabývat kvůli několika stovkám. Nicméně politika, kdy se z dlouholetých zákazníků (byl jsem klientem nejméně od roku 2012) snažíte sedřít každou korunu v naději, že to případný spor vzdají, mi přijde v dnešní době vskutku nebývalá. A hloupá - myslíte si, že po návratu do ČR znovu poptám UPC? Nadto, předání věci správní společnosti bez toho, abyste se klienta vůbec obtěžovali kontaktovat, je snad ten nejhorší způsob péče o zákazníka, co jsem kdy viděl.
S pozdravem
Lukáš Marek