Společnost


Apple Inc.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#27928Staingate Issue

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.11.2018, před 6 lety

Pavla Fleischerová

Znění stížnosti

Dobrý den, před 4 roky jsem si koupila počítač značky Apple. Obrazovka tohoto počítače je dnes plná čmouh a skvrn. Tyto skvrny jsou, jak jsem nedávno zjistila, známou výrobní chybou, na kterou Apple zveřejnila před nějakým časem program, skrze které si majitelé těchno vadných počítačů mohli obrazovku nechat zdarma vyměnit. Apple své zákazníky ale neinformovala přímo a já jsem se o tomto programu dozvěděla pouze nedávno, to jest 5 měsíců po splatnosti garance (která byla na 4 roky od koupě). Kontaktovala jsem Apple, ale marně. Nechtějí mi obrazovku vyměnit, protože jsem mimo rámec garance. Jako dlouholetý, věrný zájazník firmy Apple jsem s tímto výsledkem velice nespokojena. Mám za to, že společnost mě měla o programu emailem informovat anebo by mi automaticky měla obrazovku vyměnit, protože mi prodala vadný produkt.


I have a computer Macbook Pro, which has the known STAINGATE ISSUE, a manufacturer's flaw which Apple issued a program of free screen replacement for some time ago. The spots on the screen have been there for years but I didn't know that there was a program which offered Apple clients to have the screen replaced for free. Since the problem was only on the borders of the screen, I didn't pay attention to it: I was too busy focusing on the documents I was working on. I only found out about this program now that the screen is covered in spots all over and it does bother me when working but since I am 5 months outside the 4-year warranty, I am being told that I no longer qualify for the free screen replacement. I don't feel this is just. I should have been informed of the issue and of the Program so that I could have gotten a faulty product replaced for free in time. Apple didn't inform me and now it is refusing to rectify. I have been a faithful client of Apple for the last 16 years if not more. I have repeatedly tried to reason with them over the phone. I talked to Apple customer service in Italy and the Czech Republic and I also spoke to someone from the technical team in English. To no avail. I am not happy with having been sold a faulty product and with Apple refusing to do something about it.


Produkt

MacBook Pro Retina Late 2013


Požadované řešení

Bezplatná výměna obrazovky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.11.2018 13:53, před 6 lety

V daném případě je třeba odlišit zákonnou a smluvní odpovědnost za vady výrobku.

Řídí-li se kupní smlouva českým právem, pak zákonnou odpovědnost za vady upravuje občanský zákoník. Dle ustanovení § 2165 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je kupující oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. To znamená, že prodávající (nikoliv výrobce) odpovídá za vady výrobku po dobu dvou let.

Mnohdy však prodejci, popřípadě i výrobci, nabízí nad rámec zákonné záruky tzv. záruku smluvní. V té mohou například prodloužit dobu k uplatnění práv z vady. Zaváže-li se prodejce nebo výrobce k prodloužení záruční doby (delší garanci), jde o variantu nad rámec zákona a práva a povinnosti stran může pro prodloužené období stanovit libovolně. Po uplynutí smluvní záruky (garance) však již za vady výrobku neodpovídá.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2018 13:07, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.