Společnost


Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group

Počet nahlášených stížností:78
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#27929Postup pojišťovny při likvidaci pojistné události - pracovního úrazu z povinného pojištění společnosti do 10 zaměstnanců

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 dny

Detail stížnosti

Publikováno
16.11.2018, před 6 lety

Ladislav Pohanka

Znění stížnosti

Dobrý den,
v loňskem roce jsem měl těžký pracovní úraz, se kterým jsem byl v pracovní neschopnosti cca 7 měsíců. Pracuji jako ošetřovatel koní a úraz jsem utrpěl při pracovní vyjížce na koni . Na tuto činnost mám i řádné uzavřenou pracovní smlouvu od roku 1997. Ve společnosti jsem zároveň i jednatelem a od roku 2006 jediným ( druhý jednatel, který podepisoval pracovní smlouvu ze společnosti vystoupil).
Dle prvního vyjádření je pracovní smlouva neplatná, protože smlouvu sjednala a podepsala stejná osoba a je proto právní úkon neplatný, že tato skutečnost je podepřena i závěry Nejvyššího soudu. Odvolal jsem se, že smlouvu neměli k dispozici , doložil jsem pracovní smlouvu podepsanou druhým jednatelem v roce 1997. Po měsíci přišlo vyjádření ve kterém je uvedeno, že není podstatné, že smlouva byla podepsána v souladu s právem, ale tím, že druhý jednatel ze společnosti vstoupil došlo ke změně zásadních souvisejících podmínek s pracovním poměrem. S odvoláním na zákony - par. 1 odst. 2 zákona č. 89/2012, a dále par. 2 odst. 1 zákona č. 262/2006, ze zákona prý plyne, že mezi mnou a společností nemůže v současnosti existovat platný pracovně právní vztah.
Uvádím, že u žádné jiné státní instituce nebyla zpochybněna platnost pracovní smlouvy. Řádně plním všechny zákonné povinnosti - sociální a zdravotní pojištění, včetně pojištění dle zákona č. 37/1993 sbírky vyhlášky MF č. 125/1993 Sb. ke které byla pojistná událost nahlášena. událost.
Děkuji předem za Vaše stanovisko. Ošetřovatel


Produkt

pojištění dle zákona č. 37/1993 Sb. uzavřené dne 28.7.1997


Požadované řešení

výplata pojistného plnění pracovního úrazu v souladu se zákonem


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2018 15:40, před 6 lety

Posuzování platnosti pracovní smlouvy je mimo naši kompetenci, nicméně nelze říci, že každá pracovní smlouva, kterou je sjednán pracovní poměr jednatele společnosti, je neplatná. České soudy tyto okolnosti posuzují individuálně. Soudy obecně posuzují jako neplatné ty pracovní smlouvy, u nichž je obsahem pracovní činnosti obchodní vedení společnosti.

Vznikl-li spotřebiteli nárok na poskytnutí pojistného plnění, je společnost povinna dostát svému závazku. Pokud tak neučiní, je vhodné uplatnit reklamaci.

Nepodaří-li se ani po uplatnění reklamace spor vyřešit, má spotřebitel možnost se obrátit na finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný rozhodovat spory mezi spotřebitelem a pojistitelem nebo pojišťovacím zprostředkovatelem při nabízení, poskytování nebo zprostředkování životního pojištění. Řízení před finančním arbitrem je zdarma. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

V případě, že se jedná o neživotní pojištění, k mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz.

Společnost Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:

„Pokud klient není spokojen se službami společnosti Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, může podat písemně či ústně stížnost na jakékoli kontaktní místo této pojišťovny, jejichž seznam je uveden na internetových stránkách www.koop.cz. Pro urychlení vyřízení stížnosti však doporučujeme adresovat stížnost na adresu pro doručování Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, Centrum zákaznické podpory, Brněnská 634, 664 42 Modřice případně na e-mailovou adresu info@koop.cz“

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.