Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na základě obchodní nabídky, kterou jsem obdržel formou emailové korespondence jsem dne 6.11.2018 prostřednictvím elektronické komunikace prodloužil svoji stávající smlouvu s Digi TV o dva roky.
Bylo slíbeno dodržení stávající cenové úrovně za poskytované služby. Následující faktura však byla vyšší a toto bylo společnosti Digi TV při uplatnění reklamace vysvětleno tak, že cena za služby se nezměnila, ale zvýšil se poplatek za pronájem zařízení. Domnívám se, že jsem byl tímto znevýhodněn a zároveň, že se jednalo o záměrně klamavé jednání ze strany Digi TV.
Číslo smlouvy : 5335359
Pokud nebude možné zachovat původní cenovou úroveň, žádám o okamžité zrušení smlouvy s Digi TV.
|
Tweet |
Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí v oblasti elektronických komunikacích Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, který mu vznikl v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.
Vůči společnosti je možné namítat neplatnost smlouvy z důvodu uvedení v omyl o rozhodující okolnosti dle § 583 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jestliže byl spotřebitel uveden v omyl, měla by být dle našeho názoru uzavřená smlouva neplatná.
Pokud spotřebitel s postupem společnosti nesouhlasí, měl by uplatnit reklamaci vyúčtování. Uplatněním reklamace se však neoddaluje případná splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že splatnost poplatku se prodlužuje.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.