Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 2.9.2018 jsem v Mladé Boleslavi v nákupním centru Bondy v prodejně Adidas Lion sport zakoupila fotbalovou obuv- kopačky NEMEZIS 18.1. FG.Při koupi jsem byla upozorněna, že kdyby se začala projevovat jakákoliv vada, tak mám zboží okamžitě přinést.
Ani ne po dvou měsících se obě boty začaly rozlepovat po obou stranách. Dne 3.11.2018 jsem kopačky (po předchozím upozornění prodávajícího, že přijmou pouze čisté a suché) odnesla v požadovaném stavu k reklamaci. Dnes mi byla reklamace zamítnuta z důvodu - CHYBNÁ ÚDRŽBA. S tímto vyjádřením nesouhlasím a zboží jsem nechala zaslat zpět. V nedávné době jsem v téže prodejně reklamovala jiné kopačky se stejnou vadou ( po cca 6 měsících) a byly mi peníze vráceny. Pan prodavač poukazoval na skutečnost, že toto je druhá reklamace a tudíž to není normální. Jeho argumenty: kope do drnů, často se používali - je absurdní. Myslím, že kopačky v hodnotě 5 999,- kč by měli, při obvyklém užívání, vydržet déle než 2 měsíce.
Fotbalová obuv NEMEZIZ 18.1. FG vel 10
POŽADUJI VRÁCENÍ PENĚZ.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.