Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Poškozený radiátor a nikdo to neřeší ani firma horák, ppl, coi, ani ADR to neumí zařídit, nikdo nehne ani prstem, jsou tu zákony který jsou spíše pro podnikatele než pro spotřebitele
pokuta pro firmu ppl, hrák, adr,coi....nejmín milon
|
Tweet |
Pokud by byl prodávajícím radiátoru podnikatel, nese nebezpečí škody při přepravě on. Řešení situace by pak bylo na prodejci ve vztahu ke spotřebiteli. Ust. § 2090 odst. 2 občanského zákoníku totiž stanoví, že pokud spotřebitel zvolí dopravce z těch, které nabízí prodávající, dochází k odevzdání věci až v okamžiku, kdy spotřebiteli předá věc dopravce. V ten okamžik také přechází nebezpečí škody na věci na kupujícího spotřebitele (viz § 2121 odst. 1 občanského zákoníku). Za popsaných okolností tedy za přepravu vůči spotřebiteli odpovídá prodávající.
Z tohoto důvodu by se měl spotřebitel obrátit s nároky z vadného plnění z uzavřené kupní smlouvy na prodávajícího. Jakým způsobem si případné nároky vyřeší prodávající s přepravcem, je záležitostí obchodněprávního vztahu mezi těmito stranami.
Pokud bylo zboží reklamováno u prodejce v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při převzetí. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Za důkaz opaku však nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, nedostačuje.
Spotřebitel by mohl v krajním případě využít služeb advokáta. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.