Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#27976Neseriózní jednání společnosti ENVONA, neustále zasílání poštovních poukázek s žádostí o uhrazení smluvní pokuty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.11.2018, před 6 lety

Lenka Koleňáková

Znění stížnosti

Dobrý den,domnívám se, že jsem byla podvedena společností Envona. Osobně je doma navštívil obchodní zástupce firmy ENVONA s nabídkou levných energií.
Následně přišel dopis ze společnosti, že mám poskytnout - doložit aktuální podklady, kde mě žádali o doložení aktuální faktury a produktu u stávajícího dodavatele společnosti X-energie s.r.o. Zaslala jsem tedy kopii požadované faktury, bohužel na špatnou adresu a špatnou společnost, kdy se mě dopis následně vrátil. Společnost ENVONA zareagovala tím, že mě zaslala dopis s poštovní poukázkou, která byla ručně vypsaná,prý pokuta za maření součinnosti. Dne 6. 8. jsem odeslala kopii faktury již na správnou adresu společnosti ENVONA s omluvným listem, kdy jsem předpokládala, že je záležitost již vyřízena. Bylo pro mě velmi nemilým překvapením, kdy mě nyní přišel stejný dopis od společnosti ENVONA s vyúčtováním smluvní pokuty, protože jsem neposkytla součinnosti, což však není pravdou.
Pokoušela jsem se volat na číslo,které je uvedeno ve smlouvě i na webových stránkách,ale nikdo se neozýval.
Pokuty za maření plnění přihlášky považuji za neoprávněnou a požaduji odstoupení.Jsem postupem společnosti ENVONA zdrcena, a prosím touto cestou o vaši pomoc. Je mi již 86 let, kdy je pro mě velmi složité se orientovat v nabídkách různých společností a reagovat na jejich požadavky.
děkuji


Požadované řešení

zabránění zasílání dalších upomínek ke smluvním pokutám, ukončení smlouvy s touto společností


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.11.2018 10:34, před 6 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.12.2018 23:39, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.