Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
tuto stížnost píši po mé poslední zkušenosti s Českou poštou. Musím však dodat, že za dobu mého pobytu na níže zmíněné adrese, tedy za zhruba 16 měsíců, se mi NIKDY nestalo, že bych byla spokojená s vámi poskytovanými službami. Je opravdu obdivuhodné, jak je možné, že se pokaždé něco přihodí. První zásadní problém mám se dvěma poštovními doručovatelkami. Bydlím na adrese Mikulášské náměstí 278/21, Plzeň 326 00. První poštovní doručovatelka, která působí v poštovním obvodu, do kterého spadá má adresa, se podle poštovních výzev jmenuje Magdalena Brejchová. Druhá se jmenuje Tereza Špačková (ta pravděpodobně jen zaskakovala dne 13.11.2018, to soudím dle toho, že jsem její jméno na poštovní výzvě zaznamenala poprvé a na následující výzvě už byla opět paní Brejchová.
Začala bych tím, že jsem dnes na základě poštovní výzvy navštívila poštu 27 na adrese Železniční 116/1, Plzeň 327 00. Jedná se o poštu, pod kterou spadá moje adresa. Tedy o poštu, na kterou se ukládají, nebo tedy spíše mají ukládat moje poštovní zásilky, které se mi nepodaří doručit. Mimochodem tato pošta je vzdálená od mého bydliště 600 metrů chůzí pešky. Na tuto poštu jsem se vydala za prvé s vědomím, že se jedná o mou příslušnou poštu a především také na základě poštovní výzvy, kde byla tato pošta s touto adresou uvedena jako pošta, na kterou se mám dostavit pro svůj balík. Zde mi ale bylo jako už mnohokrát oznámeno, že můj balík nemohou najít. Po chvíli vyhledávání, vaše zaměstnankyně za přepážkou přišla na to, že můj balík se nachází na poště 9, adresa Písecká 972/1, Plzeň 309 00. Když jsem se zeptala, jak je to možné, bylo mi řečeno, že jsem si pravděpodobně nastavila nějakou odnosnou službu. Žádnou takovou službu jsem si zcela jistě nenastavila. Pochopila jsem, že se nejspíš jedná o službu, na základě které si nechám svou poštu ukládat na poště a budu si pro ni sama chodit. Nic takového jsem si nenastavovala, do dnešního dne jsem o tom ani neslyšela a HLAVNĚ nevidím důvod, proč bych si nechala svou poštu zasílat na poštu vzdálenou 6 kilometrů od mého bydliště, když mám poštu vzdálenou 600 metrů!!! Takže by mě zajímalo, jak je možné, že někdo jiný za mě rozhoduje o nějakých službách (nevím, jestli to byla líná poštovní doručovatelka, o kterých je v Plzni známo, že jen hází výzvy do schránek a vůbec se nenamáhají zvonit, i přesto, že lidé mají zaplacený balík do ruky). Dále pak nechápu tu inteligenci, že mi to někdo nechá odeslat takhle daleko. A tím se dostávám k předešlým problémům. Tohle totiž rozhodně nebylo poprvé. Mám stále stejnou adresu a pro poštu už jsem si musela jít na několik různých pošt. Například pošta 8 Habrmannova 2260/30, Plzeň 308 00. Dále pošta depo 72, Skladová 2481/4a, Plzeň 300 72, což je také pošta velmi vzdálená od mého bydliště, kterou jsem mimochodem ani nemohla najít!! Velmi by mě zajímalo, kdo vymýšlí tenhle divný systém, nebo spíše čí je to chyba. A to ještě podotýkám, že ve výzvě mám vždy napsanou svou příslušnou poštu a až na poště, kde čekám nekonečné fronty se teprve dozvím, kde si ve skutečnosti své balíky, nebo dopisy mám vyzvednout. Očekávám, že příště si pro poštu pojedu do Prahy a poté asi na Slovensko. Žádám tedy, aby bylo zajištěno, že vaši zaměstnanci znají poštovní obvody a vyvarují se těmto chybám. Dále bych doporučila prověřit práci poštovních doručovatelek. Paní Brejchovou jsem v životě nikde v okolí domu nepotkala a to připomínám, že na adrese bydlím téměř rok a půl. Schránku mám označenou, ke zvonkům navádí v celém domě legenda navádějící zvonit podle čísel bytů uvedených na OZNAČENÝCH poštovních schránkách. Ačkoli mi pošta chodí několikrát měsíčně, někdy i několikrát týdně, paní Brejchová na mě nikdy nezazvonila. Často se mi také stává, že mi vhodí výzvu až několik dní (i víc než týden) poté, co jsem si zásilku už sama vypátrala a vyzvedla. Mohla bych vám popsat několik desítek dalších negativních zkušeností s vaší společností, ale už jsem s vámi za poslední rok a půl ztratila velmi času.
Doufám, že sjednáte nápravu a budete více kontrolovat práci vašich zaměstnanců. Děkuji za vyřízení žádosti, s pozdravem Iveta Kovalová.
Poslední problémová zásilka: Obyčejný balík O 0107539265X15000
Zmíněná paní na přepážce pravděpodobně zařídila přeposlání mé zásilky na příslušnou poštu. Zda se tak opravdu stalo zjistím až v následujících dnech. Samozřejmě očekávám, že za toto přeposlání mi nebude účtován žádný poplatek, což by bylo už absolutně absurdní. Jinak tedy očekávám, že dojde k nápravě v poskytování služeb dané pošty. Nespokojených lidí v tomto obvodu je opravdu spousta a přicházíte tak o zákazníky, kteří pro příště raději volí služeb Zásilkovny, DPD a dalších.
|
Tweet |
Česká pošta má povinnost dodat zásilku na adresu uvedenou na zásilce. Pokud pošta nedodá zásilku v souladu s uzavřenou smlouvou a poštovními podmínkami, lze uplatnit reklamaci dodání (čl. 40) nebo jinou reklamaci dle čl. 43 poštovních podmínek.
Pokud by spotřebiteli vznikla škoda jako přímý důsledek porušení povinnosti pošty, bude pošta odpovědna za škodu takto vzniklou. Provozovatel poštovních služeb odpovídá za škodu vzniklou při poskytování poštovních služeb v rozsahu stanoveném zákonem o poštovních službách a poštovními podmínkami.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana:
www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman