Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
v sobotu dopoledne 17.11.2018 jsem nakupovala ve Vaší prodejně v Praze -Jinonicích. Zaujala mě akce na bílé jogurty Klasik, které měly po slevě stát 8,90,-Kč. Po jejich nakoupení jsem ale na účtence zjistila, že jogurty stojí stále 10,90 (cena před slevou). Při reklamaci u paní pokladní tato konstatovala fakt, že sice mají na prodejně poutače a cenovky s cenou po slevě, avšak v pokladním systému nemají ceny správné a tudíž mi jogurty nemohou prodat za nižší inzerovanou cenu. Paní pokladní mi ochotně nabídla, že mi vrátí peníze po vrácení zboží. To jsem odmítla (přece jen se jedná
o pár korun). Vadí mi ale princip a nerada bych, aby se situace opakovala. Dle mého názoru se totiž jedná o klamavou reklamu.
Děkuji a jsem s pozdravem
Alexandra Sedlecká
P.S. mám i konkrétní fotografie cenovky a účtenky pro ověření
Jogurt bílý Klasik, kelímek 150 g,
Nechci si jenom postěžovat, jenom nemám ráda, když ze mne někdo dělá hlupáka. Řešení tedy ponechám pouze na Vás.
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého konání a je právem spotřebitelky dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitelku o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitelka může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitelka, která je přesvědčena, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.