Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 11.10.2018 jsem ji udělal profil na seznamce Academic Singles. Zaplatila jsem členství na jeden měsíc. Byla jsem tam jen snad dvakrát a pak už to vypustila z hlavy, když to je jen na měsíc. Ale dne 11.11.2018 mi poslal firma be2 Sarl emailem fakturu na částku 2527,-. Napsala jsem jim email, že jsem si koupila pouze jeden měsíc a že nic víc. Jejich odpověď byla, že to musím zaplatit, jinak to budou vymáhat. Prosím Vás o radu.
Prosím Vás o postup, jak to mám řešit.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pokud společnost spotřebitelce brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitelku na jejích právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
na uvedený email jsem přeposlala email, na který jsem odpověděla takto....
Dobrý večer,
dne 11.11 mi přišel od vás email skrz členství na vaší seznamce. Koupila jsem si u vás pouze jeden měsíc na zkoušku a ani o den více. Proto vás touto cestou žádám o zrušení profilu na seznamce. Já už se tam bohužel nedostanu. Jedná se o email 1vodenka@seznam.cz ….více už nevím. Žádám Vás , aby jste už mi nezasílali žádné neoprávněné upomínky ani mě nějak obtěžovali. Byla bych nucena postupovat právní cestou a to se mi zdá v tomto případě zbytečné. Žádám Vás, aby jste mi potvrdili výpověď a smazaní profilu.
Děkuji Janíková
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.