Počet nahlášených stížností: | 76 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na základě inzerátu v novinách v květnu 2018 jsem si objednal pamětní mince "Karel IV." (bez poštovného a balného za 199 Kč) a "Zakladatelé Československa" za stejnou cenu.Obě mince jsem obdržel a řádně zaplatil. Od té doby mi počaly docházet další zásilky, které jsem si neobjednal. Proto jsem v červenci doporučeným dopisem požádal o mé vyškrtnutí ze seznamu odběratelů, v září jsem pak všechny doručené zásilky poštou vrátil odesílateli a žádám, aby firma nadále nepožadovala úhradu za zboží nevyžádané a později vrácené. Opakovaně mi chodily upomínky, nyní jsem obdržel oznámení, že tato záležitost byla předána vymahatelské společnosti Alektum Inkasso s.r.o.
Objednané zboží jsem zaplatil, neobjednané jsem vrátil a tím jsem ze své strany pro vyrovnání a smírné řešení učinil, co bylo možné. Žádám, aby mi nebylo zasíláno žádné zboží ani nabídky a bylo ukončeno vymáhání neexistujících pohledávek.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Pokud bylo smluvně ujednáno opakované zasílání zboží, má spotřebitel právo (v souladu s ustanovením občanského zákoníku o smlouvách uzavíraných distančním způsobem) odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 ti dní od převzetí první dodávky zboží. Zcela zrušit opakované zasílání je pak možné způsobem ujednaným ve smlouvě či obchodních podmínkách.
V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Spotřebitel by mohl rovněž písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.
Místo: Plzeň
Datum: 21.11.2018
Zákaznické číslo: 1285726
Vážený pane Smrčino,
srdečně děkujeme za Vaši informaci, na kterou rádi odpovídáme.
Vaše objednávka k faktuře č. 3 byla včetně sběratelského servisu, který jste potvrdil při objednávce, jejíž kopii si Vám dovolujeme zaslat přílohou.
Zboží na základě výše uvedené objednávky jsme Vám řádně zaslali již dne 13.6.2018 a dle české pošty jste tuto zásilku převzal dne 21.6.2018 proti podpisu.
Nereagoval jste na žádnou z našich tří upomínek, reagoval jste pouze dopisem ze dne 26.7.2018, kdy jsme Vás informovali o sběratelském servisu a o překročení doby na vrácení zboží k faktuře č. 3 a v té době i k faktuře č. 4.
Zboží k fakturám č. 3+4 jste vrátil až v měsíci říjnu, kdy jste s oběma pohledávkami již spadnul do inkassa, opět žádná předchozí reakce na upomínky. Zboží jsme Vám zaslali zpět, protože jste překročil dobu na vrácení nekolikanásobně a informovali jsme Vás o inkasu.
Znovu jste nám navrátil zboží v měsíci listopadu, zboží u nás máte uskladněné, na Vaši žádost Vám jej rádi zašleme znovu zpět. Pohledávka za obě zmíněné zásilky byla předána inkasní společnosti již v měsíci září.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Váš zákaznický servis
Celá záležitost je mi velmi nepříjemná, bohužel musím uznat, že z mé strany došlo k několika pochybením, které pro mne mají velmi nepříjemné následky.
Teprve při zkoumání přeposlané naskenované žádanky zjišťuji, na co přesně jsem se nechal nachytat. Tak významná věc, jakou je závazek k odběru dalšího zboží, je uvedena ve formě dvou řádků textu drobným písmem na hranici čitelnosti, což mi přijde opravdu dost nefér.
Zvažuji podání podnětu ČOI k prověření, jestli jsou podobné obchodní praktiky korektní.
Místo: Plzeň
Datum: 22.11.2018
Zákaznické číslo: 1285726
Vážený pane Smrčino,
srdečně děkujeme za Vaši informaci, na kterou rádi odpovídáme.
Již s naší první zásilkou jste také obdržel naše všeobecné ocbdhoní podmínky, kde jsou taktéž uvedeny informace o sběratelském servisu.
Jak jsme již uvedli, včasná komunikace s námi by zabránila mnoha nepříjemnostem.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Váš zákaznický servis
Pro případné čtenáře www.vasestiznosti.cz alespoň shrnu, v čem trik použitý ČMO spočívá, snad to bude pro někoho užitečné jako zkušenost a varování.
Prodejce zřejmě spoléhá na to, že zákazník při objednávání zboží přehlédne dva řádky drobným písmem a vyplněný lístek pošle. Pokud zákazník ještě nemá podobnou špatnou zkušenost, neudělá si kopii. Takže ani dodatečně nemůže dohledat, proč mu něco dalšího posílají, aby mohl správně a rychle reagovat.
ČMO tak vnutí opakované zasílání svého zboží zákazníkovi, který by si ho za jiných okolností neobjednal. Zásilky začnou přicházet s odstupem 3 týdnů, nechodí na dobírku, ale jako obyčejný balík. Po zásilkách následují složenky+upomínky+zastrašování vymahatelskou společností. Ceny tohoto dalšího zboží jsou navíc mnohonásobně vyšší, než cena zboží, které si zákazník původně záměrně objednal.
Než se zákazník zorientuje a zastaví zasílání dalšího zboží, uplyne nějaký čas. Zákazník mylně předpokládá, že nevyžádané zboží vrátí a vše se tím srovná, avšak lhůty pro vrácení už uplynuly.
Od vymahatelské společnosti Alektum, která pohledávku převzala, přichází výzva k uhrazení dluhu.
Mě tato negativní zkušenost s Českým mincovním obchodem stála cca 4000,-Kč.
Byl bych rád kdyby další lidé byli takovýchto obchodních praktik ušetřeni.
Místo: Plzeň
Datum: 26.11.2018
Zákaznické číslo: 1285726
Vážený pane Smrčino,
srdečně děkujeme za Vaši informaci, na kterou rádi odpovídáme.
Myslíme si, že jsme se již vyjádřili dostatečně.
V systému jste pro budoucí nabídky a zásilky již blokován a během pár týdnů Vám přestanou nabídky chodit úplně.
Dejte nám jen na vědomí, zda zboží chcete poslat znovu zpět.
V případě dalších otázek a poradenství nás můžete kontaktovat na telefonním čísle 725 698 998/377 150 060 od pondělí do pátku od 8:00 do 17:00 hodin nebo na emailové adrese servis@mincovni-obchod.cz.
Věříme, že Vám byla poskytnuta dostačující informace.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Váš zákaznický servis
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Záležitost byla předána České obchodní inspekci k posouzení obchodních praktik, používaných Českým mincovním obchodem.
Pokud budu mít možnost, zveřejním výsledek šetření ČOI.
Prosíme o uzvaření, právě probíhá komunikace s ČOI.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele a žádáme jej o potvrzení a případné uzavření stížnosti.
Dne 1.2.2019 jsem obdržel třístránkový dopis České obchodní inspekce,
v němž jsem informován o výsledcích provedeného šetření.
Z dopisu cituji:
… forma nabídky s následným zasíláním dalších nabízených výrobků v režimu sběratelského servisu naplňuje znaky agresívní obchodní praktiky ve smyslu § 5b odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění, neboť takovou nabídkou je možné výrazně zhoršit svobodu volby nebo chování spotřebitele jeho obtěžováním nebo nepatřičným ovlivňováním, čímž prodávající způsobí nebo může způsobit, že spotřebitel učiní rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil. Tímto jednáním došlo k porušení zákazu užívání nekalé obchodní praktiky ve smyslu § 4 odst. 4 cit. zákona
o ochraně spotřebitele. Za uvedené jednání bude prodávající sankcionován
v navazujícím správním řízení.
Ještě citát posledního odstavce z dopisu ČOI:
Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem nedoporučuji navazování obchodních vztahů s tímto prodávajícím ani s dalšími podobnými obchodníky, kteří vnucují spotřebitelům současně s objednávkou další nechtěné výrobky, na „výhodnou koupi“ váží další neakceptovatelné podmínky, případně prezentují obchodní podmínky nejasným a nesrozumitelným způsobem.
Společnost má nyní možnost se k případu vyjádřit. Pokud tak neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.