Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 4.11.2018 jsem si objednal a následně prostřednictvím karty zaplatil vstupenky na hudební skupinu Lucie. Vystoupení se bude konat 24.11.2018 v O2 aréně.
Cca týden po objednání, kdy jsem ještě neobdržel vstupenky, jsem se začal zajímat, kdy budu mít vstupenky u sebe.
Přes funkci sledování zakázky jsem zjistil, že vstupenky nemohly být doručené, protože byla zadaná chybná adresa a lístky zůstaly u doručovatele v depu. Tato informace byla ale lichá, protože adresa byla v pořádku.
Snažil jsem se tedy kontaktovat fa Viagogo a tázal jsem se kde je problém. Druhý den na to se mě někdo z této společnosti ozval a domluvili jsme se, že se pokusím vyzvednout lístky v depu a pokud tam už nebudou budu je stejným způsobem kontaktovat.
Bohužel lístky v depu byly již odeslány na zpět a po mých několika mailových zprávách na fa Viagogo se mě dodnes nikdo neozval.
číslo zakázky 1Z00V76E495962318
Byl bych rád aby se mě někdo ze společnosti ozval abychom se domluvili na další postupu.
Stihnou mě lístky doručit? Pokud ne, prosím o info dostatečně dopředu abych mohl lístky pořídit někde jinde.
Věřím, že se jedná o nějaké nedopatření, které se dá vyřešit.
Pokud lístky nebudou doručeny předpokládám vracení peněz.
|
Tweet |
Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele. Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.