Počet nahlášených stížností: | 90 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Letos v září jsem si u společnosti Balentes objednala solární powerbanku- s platbou na dobírku. Dodání proběhlo bez problém a v termínu. Překvapení bylo, že v balíku byla powerbanka obyčejná. Po napsání e-mailu mi byla na jejich náklady bez problémů vyměněna za powerbanku solární, prostřednictvím PPL, bez poplatku. Tato solární powerbanka byla však nefunkční. Zaslala jsem ji tedy na adresu Balentes 12.10.2018 spolu s dopisem- žádostí o vrácení peněz a kopií faktury. Pot ýdnu, kdy nikdo z této společnosti nereagoval, jsem napsala e-mail, na který mi bylo odpovězeno, že žádný balík nedostali. Okopírovala jsem jim tedy podací lístek, spolu s informacemi z Track and Trace České pošty, kde bylo potvrzeno, že balík byl převzat! O den později mi bylo odpovězeno, že balík už dohledali a že tedy peníze vrátí, až se se mnou zkontaktuje paní z účtárny. Nestalo se tak, takže jsem vyčkala týden a opět jsem psala e-mail, ve kterém už jsem pohrozila ČOI. Nakonec se paní z účtárny ozvala, vyžadovala číslo účtu. Já vyžadovala vrácení peněz na adresu- složenkou. Minulý týden na tento způsob pistoupili a ve Čtvrtek mi paní tvrdila, že peníze už byly odeslány. Žádala jsem zaslání potvrzení o tom, že byla částka odeslána. Od té doby se mnou tato společnost přestala komunikovat. Jde sice "jen" o 505 KČ za zboží a poštovné, ale já jim je nemíním nechat. Nemám zboží, za které jsem zaplatila, nemám vrácené peníze. Praktiky této společnosti jsou více, než podivné!
A 026 Solární powerbanka se silnou svítilnou 10800 mAh
VRÁCENÍ PENĚZ NA ADRESU- SLOŽENKOU
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, může spotřebitel věc reklamovat. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat opravou věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.
Jelikož smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel taktéž využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.