Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
U společnosti be2 jsem zaplatil za službu na jeden měsíc poplatek ve výši 149,-Kč.Oni sami bez mého vědomí a souhlasu si smlouvu prodloužili a za další měsíc mi výúčtovali (Komerční banka zaplatila z mého účtu) částku 2.247.-Kč.Co mám dělat,aby jimi svévolně prodloužená smlouva byla okamžitě zrušena a vrátili mi další platbu 2.247.- Kč Děkuji Mgr Jiří Nosek
Aby be2 prodlouženou smlouvu okamžitě zrušila a vrátila platbu 2.247.-Kě.Jde evidentně o podvodné jednání !
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,
děkujeme Vám.
Zaplatil jsem si vaše služby na zkoušku-na jeden měsíc.Po uplynutí této doby jste sami svévolně smlouvu bez mého vědomí a mého souhlasu prodloužili.Vůbec jste mne o tom neinformovali a já s prodloužením nesouhlasím.Ostatně nejsem s Vašimi službami spokojen.Doslova mne šokovalo,že Komerční banka uhradila váš nový doslova nestydatý účet-částku 2.247.-Kč aniž mne o tom informovala.Také jsem jim po obdržení měsíčního vyúčtování okamžitě volal.Při platbě mé úvodní částky na jeden měsíc: 149.-Kč museli uvolnit můj účet na jeden den,abych mohl internetem vám částku poslat.Ubezpečili mne,že je můj účet u Komerční banky opět uzavřen před neznámými pohledávkami.Banka mi sdělila,že jste to způsobili vy.Ze zaplaceného účtu jste se dověděli mé bankovní spojení a zneužili jste ho ke svému dalšímu obohacení.
Znovu zdůrazňuji,že okamžitě odstupuji od vaší samovolné smlouvy (uzavřené bez mého vědomí),a její zrušení,protože s ní nesouhlasím ! Současně žádám o vrácení částky na můj účet ve výši 2.247.-Kč,kterou jste podvodně vylákali. Jiří Nosek Adresa mého E-mailu: nosek.3011@seznam.cz
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.