Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jozef Cvoliga
Dňa 19.08.2017 som si od spoločnosti Saturn Inest s.r.o Kloboučnicá 1735/26, Nusle, 140 00 Praha 4 / kúpna zmluva č.030) kúpil klimatizáciu , v Nitre na Agrokomplexe. Keď som ju doma vyskúšal, nebol som s ňou vôbec spokojný.Propagovali ju ako veľmi spoľahlivú klimatizáciu čo však nebola pravda.
Nakoľko nás predajca zavádzal a funkcia chladenia je nepostačujúca,a funkcia vykurovania vôbec nefunguje, žiadam ešte počas záručnej doby o vrátenie tovaru a navrátenie peňazí v plnej výške, čo je 420,00€.
V prípade že nebude mojej žiadosti vyhovené obrátim sa na obchodnú inšpekciu a svoje peniaze budem vymáhať súdnou cestou.
Jozef Cvoliga
Kúpna zmluvač.030, Názov produktu: Odparovacia klimnatizácia - Pro 1 , Výrobné číslo....žiadny štítok s výr.číslom neobsahuje!!!
Vrátenie tovaru výrobcovi a úplné vrátenie peňazí v sume 420,00€ za nekvalitný spotrebič.
|
Tweet |
V případě, že klimatizace nemá vlastnosti, které prodávající deklaroval (nemá dostatečný chladící výkon), jedná se o vadu. Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Spotřebiteli tedy doporučujeme, aby uplatnil reklamaci klimatizace.
Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Pokud se vada projeví po více než 6 měsících od koupě a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.