Počet nahlášených stížností: | 554 |
Z toho za letošní rok: | 42 |
Stále v řešení: | 9 |
Společnost mi začla posílat upomínka že jsem nezaplatil za službu.Nakonec přišel dopis v češtině od jmenované společnosti. Abych obratem zaplatil a dluh i spoplatkama činil 74 eur.Poslal jsem jim vypis s učtu , že bylo vše zaplaceno jak mělo být. Za pár dní mi přišel dopis v angličtině, že jim musím zaplatit za pravní zastoupení a za bankovní poplatky. Poslal jsem jim odpověd , že nehodlám nic platit, jelikož chyba nebyla na mé straně.V še bylo vpořádku zaplaceno. Tak čekám co bude dál
seznamka
očekávám , že to tímto skončí
|
Tweet |
Dlužník má samozřejmě povinnost dluh uhradit, tato povinnost je ale především vůči věřiteli, nikoli vůči inkasní agentuře. Agentura se musí prokázat pověřením, které jí věřitel k vymáhání dluhu vydal a také nesmí požadovat zaplacení neodůvodněně vysokých nákladů a poplatků spojených s vymáháním dlužné částky (podle některých rozhodnutí soudu dokonce nesmí inkasní agentura žádat vůbec žádné poplatky za vymáhání, to však nic nemění na povinnosti dlužníka uhradit jak dluh, tak úroky z prodlení).
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele. Pokud společnost nevyhoví prokazatelné žádosti spotřebitele o ukončení smluvního vztahu, doporučujeme kontaktovat dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí ve Švýcarsku, který se nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, s podnětem na užívání nekalé obchodní praktiky.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.