Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
stránka nabízí originální značku Dr.Martens - obuv, včetně log, fotek, materiálů. Přišly boty neznačené, koženkové v ceně několika dolarů a navíc neodpovídají objednanému vzoru. Obchod komunikuje jako automat a odmítá vrátit peníze.
Zaslala jsem emailem několikrát žádost o vrácení peněz na účet s tím, že jsem ochotná poslat jejich zboží zpět.
Nejedná se o levné zboží.
dámské boty Dr. Martens - fake model Leonore s kožešinou
Zboží odešlu zpět, požaduji vrácení peněz za zboží a peněz za poštovné.
|
Tweet |
Má-li věc vady, může spotřebitelka dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, může spotřebitelka odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Odstoupit od kupní smlouvy je také možné, pokud prodávající porušil smlouvu podstatným způsobem. Podstatné je dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. Podstatným porušením by bylo, pokud by byl například dodán padělek zboží.
Ochranu práv duševního vlastnictví má jako dozorový orgán na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitel s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím jejich internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx
V případě koupě přes internet má spotřebitelka rovněž právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží dle § 1829 občanského zákoníku. V takovém případě je povinna do 14 dnů od odstoupení vrátit prodejci zboží a prodávající jí rovněž do 14 dnů vrátí veškeré zaplacené prostředky.
Před nákupem prostřednictvím neznámého eshopu doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na tomto webu zjistíte, kdo je provozovatelem webu, na kterém funguje eshop a další informace, která Vám mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.