Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#28098Žádost o ukončení tzv. "Přihlášky"

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.11.2018, před 6 lety

Karel Šrámek

Znění stížnosti

Dne 17.5.2018 mne navštívila pracovnice ENVONY. Zřejmě došlo k nedorozumění mezi mnou a terénní pracovnicí.
Původně jsem měl dojem že jde o pracovnici INOGY.
Tvrdila mi že nám Envona sníží platby za elektřinu a nic mne to nebude stát, o nic se nemusím starat, jak to ostatně stojí na zadní straně desek smlouvy.
Na mé upozornění že odběrné místo není psané na mě odpověděla že to není problém.
Na mé upozornění že nechceme měnit dodavatele odpověděla že nemusíme, Envona zatlačí na stávajícího dodavatele aby snížil ceny.
Že nemám smlouvu se stávajícím dodavatelem, nebyl problém, Envona si zajistí.
Právě pro tato ujištění a nedostatek času a nemožnost si prostudovat smluvní podmínky jsem "Přihlášku k výběrovému řízení" podepsal.
Po nějaké době mi začaly chodit dopisy od Envony abych dodal smlouvu se stávajícím dodavatelem energií,
s textem že za nedodání budu pokutován a může dojít k odpojení odběrného místa ...
Smlouvu jsem nedohledal, odběrné místo je psané na moji matku.
Tuto skutečnost jsem telefonicky oznámil na info linku ENVONY, bylo mi doporučeno abych se spojil s dosavadním dodavatelem.
To jsem učinil ale smlouvu mi neposkytli protože odběrné místo není psané na mě.
Myslím že pracovnice přihlášku k výběrovému řízení se mnou neměla vůbec sepisovat, když odběrné místo není psané na mne.
Vzhledem k tomu že mi nebyl systém služeb ENVONY řádně vysvětlen a vzhledem k tomu že mi stále posílali dopisy s vyhrůžkami pokutou
ačkoliv mi bylo sděleno že mne to nic nebude stát a po prostudování podmínek "přihlášky" se mi nezdá jednání ENVONY tak férové, sankce, výpověď přihlášky atd. mi byly zamlčeny. Pozbyl jsem důvěru ve společnost Envona s.r.o.
Poslal jsem 21.8.2018 odstoupení od rámcové smlouvy o poskytování služeb (přihlášky).
Vzhledem k faktu že mi nebyla sdělena možnost odstoupení od přihlášky a formulář pro odstoupení od rámcové smlouvy o poskytování služeb je přelepen první stránkou přihlášky není na první pohled viditelný, zjistil jsem tuto skutečnost až na internetu.
Mám za to že lhůta k výpovědi se prodlužuje na rok a 14 dní.
Doufám v kladné vyřízení odstoupení od rámcové smlouvy o poskytování služeb. Zhruba toto jsem poslal na adresu Envony pro zrušení tzv. "Přihlášky" doporučeně zároveň s vyplněnou výpovědí, staženou ze stránek Envony. První výpověď jsem posílal doporučeně 21.8.2018 odpověď mi nepřišla.
Místo toho přišlo 15.11.2018 opět doporučené psaní s požadavkem na dodání stávající smlouvy,s datem ukončení dodávek stávající společností. Kterou nemám, nevlastním, ani jsem nedohledal, s dálšími výhrůžkami sankcemi.
Proto posílám opětovně výpověď tzv. „Přihlášky“.


Produkt

Zprostředkování výběrového řízení na dodavatele dodávek elektrické energie.


Požadované řešení

Uznání od Envony s.r.o. o odstoupení od Přihlášky k výběrovému řízení na dodavatele energií. Zrušení v databázi Envony s.r.o. všech údajů o mé osobě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2018 11:18, před 6 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže smlouvu podepsala jiná osoba než ta, která je uvedená jako smluvní strana, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Pokud poskytne podnikatel poučení dodatečně, začne běžet od tohoto okamžiku ona 14denní lhůta. Oznámení o odstoupení by mělo mít písemnou formu a být zasláno podnikateli na adresu uvedenou v poučení. Podstatné je, že pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí, bylo-li oznámení nejpozději poslední den lhůty odesláno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.12.2018 23:41, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.