Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#28108Neuznaná reklamace a podání odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.11.2018, před 6 lety

Terezie Vejvodová

Znění stížnosti

Celý popis problému:

Dne 28.4.2018 jsem zakoupil v prodejně společnosti Alza.cz, a.s v Plzni Truhlářská 2755/5 mobilní telefon iPhone 7 Plus 128 GB Temně černé barvy včetně ochranného krytu za celkovou kupní cenu 21. 450 Kč. O mobilní telefon jsem se staral s největší pečlivostí a nikdy jsem jej nevystavil přímému působení vody.
Po několika měsících běžného používání mu v létě 2018 postupně přestal fungovat home button (několikrát musel být mobilní telefon pro funkčnost restartován, aby mohl být mobilní telefon opět používán). Na přelomu července a srpna 2018 se na mobilním telefonu objevil problém se zobrazením barev na displeji telefonu, kdy v polovině displeje byl přechod barev do světlých. Kromě problému s displejem přestal řádně fungovat reproduktor telefonu (obzvláště se tento problém vyskytoval při telefonování, kdy šel slyšet pouze šum a "rachot") a nezaostřovaly ani oba fotoaparáty telefonu (přední a zadní kamera byly zamlžené, což je divné, protože jsem byl výslovně ujištěn o voděodolnosti tohoto mobilního telefonu dle IP67, což je i inzerováno samotným prodejcem na jeho stránkách: https://www.alza.cz/iphone-7-plus?dq=4463760 , a i přes toto výslovné ujištění voděodolnosti tohoto mobilního telefonu jsem jej nikdy nevystavil přímému nebo dlouhodobému působení vody).

Tyto vady znemožovaly řádné užívání tohoto nadstandardního telefonu za poměrně vysokou cenu, k nimž je určen. Proto jsem dne 2. srpna na prodejně Alza.cz, kde byl mobilní telefon pořízen, předal mobilní telefon k reklamaci. Dne 15. 8. 2018 (až po 13 dnech od data odevzdání mobilního telefonu do reklamačního řízení, kdy s tímto mobilním telefon zřejmě nikdo nic do té doby nedělal, což je zřejmé, když se mi ozvali z Alzy.cz až 15.8., že je zde problém, a aby bylo možné dále postupovat v reklamačním řízení, že je třeba vypnout funkci FIndMyiPhone!!! ) jsem na základě výzvy deaktivoval zabezpečení telefonu (funkce FindMyiPhone). Musím ještě zdůraznit, že při příjmu reklamace se nikdo neujistil a nezeptal se mě, zda je tato funkce na telefonu vypnuta, což bych od technika, který reklamaci příjímá a je seznámený s reklamačním řádem a podmínkami a v daném oboru je jistě znalý, očekávala. Dále musím ještě konstatovat, že tento mobilní telefon v den odevzdání do reklamačního řízení ještě "fungoval" s výše popsanými a vyskytujícími se problémy!
Teprve až 18. září 2018 jsem byl vyrozumněn, že po bližším prozkoumání ze strany autorizovaného servisního střediska bylo zjištěno, že případ nelze řešit v rámci výrobcem uznávaných záručních podmínek, a je pouze možné řešit celou věc dále jen jako pozáruční opravu.
Závěry servisního centra si neumím v návaznosti na deklarované vlastnosti telefonu vysvětlit a hlavně je pro mě nepochopitelná prodleva vyřízení celé reklamace ze strany Alza.cz, která místo 30 dní trvala bezmála 47 dní (a to, ikdyby se bralo v úvahu, že se reklamace musela protáhnout o těch 13 dní, kdy byl telefon přihlášený do té funkce FindMyiPhone a servis tak nemohl telefon rozebrat, stále je to o 4 dny zbytečně a nepřiměřeně delší časový interval reklamace, než byla třeba a hlavně je přeci i zákonem dáno, že prodejce se musí reklamací zaobírat bez zbytečného odkládání, což si dovoluji konstatovat, že tady tato situace vznikla....navíc musím říci, že zde kvůli tomuto zbytečnému odkladu reklamace, vznikla i ta situace, kdy došlo k nenávratnému poškození telefonu, který již není vůbec funkční a nejde ani zapnout a je tak proto na odpis a jak už jsem psala výše, mobil jsem dávala ve stavu, že ještě "fungoval s popsanými vadami, které znemožňovaly běžné používání, pro nějž byl mobil zakoupen ( viz i zpráva z příjmu reklamace). Možná, kdybych to nechal opravit na vlastní pěst a v servisu by se tím zaobírali ihned, tak by mobil mohl možná dále fungovat, ale jelikož se jednalo o pouze necelé 4 měsíce starý a drahý telefon, chtěl jsem, aby to vše šlo celé řešit zárukou na telefon, protože jsem s mobilem pracoval maximálně obezřetně dbal jsem řádně všch pokynů výrobce v přiloženém návodu k použití a tak jsem překvapený slovy ze strany servisu, protože trvám na tom, že jsem mobil nevystavil vlivu působení vody!!!

Celá situace mě tak velice zasáhla. Veškěrá komunikace ze strany Alza.cz byla poté velice problematická a nulová. Vždy jsem musel být já ten, který se domáhal informací ohledně celé reklamace a jejím průběhu a vždy jsem se musel být já ten, kdo se domáhal informací (ať už telefonicky či korespondencí).
Proto, když přišlo vyjádření ze servisu a já jsem s tím nesouhlasil, rozhodl jsem se, že odstoupím od kupní smlouvy, a proto jsem odevzdal na pobočce Alza.cz v Plzni osobně dokument Odstoupení od smlouvy (1.podání), kde jsem napsal i lhůtu, do které mi mají zaslat peníze na dané číslo účtu. Po podání tohoto dokumentu (mám potvrzené převzetí tohoto dokumentu) byla poté veškerá komunikace ze strany Alza.cz opět nulová a opět jsem se musel já domáhat o informace, jak se Alza.cz k tomuto dokumentu vyjádří, což jsem tak učil den po skončení mé lhůty, do které ALza.cz měla zaslat peníze za telefon na můj účet. Jelikož vše bylo neúspěšné a i pasivní ze strany Alza.cz, rozhodl jsem se podat znovu dokument Odstoupení od kupní smlouvy, který jsem tak na pobočku odevzdal podruhé (2.podání a opět s potvrzením o převzetí)) a stejně opět bez komunikace a to i přes výslovnou prosbu, ať se mi někdo ozve na mnou uvedený email. Opět jsem se musel já informovat po skončení lhůty, do kdy měly být zaslány peníze na můj účet,jak se Alza.cz k tomu vyjádří. Tentokrát mi podali z Alza.cz informaci takovou, že si musím nechat udělat znalecký posudek...
Proto Vás žádám o pomoc. Komunikace s Alzou je velice pro mě obtížná a jen mi bylo řečeno, že bez znaleckého posudku nemám na nic víc nárok, a že Alza se s tím bez toho znaleckého posudku jinak nebude zaobírat.
Veškeré dokumenty, co jsem podala na pobočce Alza.cz v Plzni zasílám v příloze, jen ještě musím podotknout, že jsou tam i nesrovnalosti s termínama ze strany prodejce, kdy v Příjemce reklamace je datum 2.8.2018 a ve Výdejce reklamace je pod datumem vyřízení reklamace napsaný datum příjmu jako 31.8.2018 (což je pro mě úplně nepochopitelné datum, protože jsem vůbec fyzicky na pobočce nebyl a žádný dokument jsem v tento den nepodepisoval a ani jsem nebyl informován, že by se mělo něco v datumech poupravovat!) Tak nevím, zda to Alza.cz napsala schválně takhle do tý Výdejky, aby se pojistila datumově, že reklamace se vešla do těch 30 dní!!! Kdyby to tak bylo, tak jednala Alza.cz bez mého vědomí (cvož by mohl být snad i trestní čin, dle rady DTestu) a jestli i otevřeli novou příjemku reklamace, nikde tento dokument nemohou mít mnou podepsaný, což si taky zaslouží jistě nějaké prošetření.!!!!
Ještě dodám, že telefon jsem kupoval přes známého, který na pobočce v Plzni v Alza.cz pracuje. Proto jsou fakturační údaje napsané na O. K., kdy celou tuto situaci jsme vyřešili tím, že jsem sepsali dokumenty: Postoupení pohledávek z odpovědnosti za vady a Oznámení o postoupení pohledávek. On O. K. z toho měl mít nějakou provizi a já tak dostal slevu na mobil cca 500 Kč. Ale fyzicky a hotově jsem ten telefon zalatil já!!


Produkt

Dne 28. dubna 2018 jsem zakoupil v prodejně společnosti Alza.cz, a.s., v Plzni, Truhlářská 2755/5 (dále jen „prodejna“), mobilní telefon iPhone 7 Plus 128 GB Temně černý (RI021b2), sériové číslo 356572083719359, včetně ochranného krytu FIXED pro Apple iPhone 7 Plus/8 Plus čirý (dále jen „mobilní telefon“) za celkovou kupní cenu 21.450,- Kč, včetně DPH, která byla při převzetí hotově uhrazena.


Požadované řešení

Rád bych odstoupil od smlouvy a dostal své peníze za telefon zpět


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2018 14:59, před 6 lety

Prodávající odpovídá kupující, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelkou a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Prodávající by tedy neměl požadovat po spotřebitelce dodání znaleckého posudku, ale sám by měl prokázat, že za vadu telefonu neodpovídá.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitelka může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitelka právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Prodávající tedy lhůtu nemůže samovolně prodloužit z důvodu potřeby vypnutí funkce FindMyiPhone, kterou zjistil po uplynutí téměř poloviny lhůty k vyřízení reklamace. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitelka může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.

Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Pokud spotřebitelka není přímým kupujícím od spol. Alza, může reklamaci uplatňovat v případě, že jí první kupující postoupil práva z vadného plnění, což ze stížnosti spotřebitelky vyplývá.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.12.2018 23:36, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.