Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, reklamoval jsem u společnosti A3 Sport turfy Nike Mercurial Victory. V průběhu prvního použití na umělé trávě se mi odlepila špička tudíž jsem je sundal a následující týden odnesl na reklamaci, zaškrtl jsem že chci vrátit peníze jelikož neakceptuji aby turfy nevydrželi ani jeden necelý zápas. Po cca 10 dnech mi přišlo že turfy jsou opravené. Žádnou opravu jsem nechtěl, turfy byly použity jednou a ještě aby mi někdo opravoval syntetické turfy o to opravdu nestojím. Tak jsem napsal do A3 email tomu kdo tam vyřizuje reklamace. Její arogantní chování mě docela zaskočilo, tvrdila mi jak je to nemměné vyřešení reklamace apod. Přitom si myslím že když je to reklamováno do 6-ti měsíců ( dokonce po týdnu ) tak mám minimálně nárok si vybrat jestli je chci opravit nebo úplně nové bezvadné. A jelikož bych řekl že to je podstatné porušení kupní smlouvy když nevydrželi ani zápas tak mám snad nárok i na odstoupení od smlouvy. A podstatné porušení smlouvy je to i proto, že když jsem se byl podívat jak je opravili tak jsem se nestačil divit. Ta špička která byla rozlepená tak do ní dali tak moc lepidla že je obrovsky tvrdá a měl bych z ní akorát otlačené prsty, levá a pravá kopačka rozhodně nejsou stejné. Lze říci že kdybych si to doma opravil sám tak to udělám lépe. Nabídl jsem jim že si vezmu klidně nějakou poukázku na zboží v té hodnotě turfů a peníze jim tak ve firmě zůstanou. Na to nepřistoupili a dál si stojí za tím že jediné možné řešení je vzít si je opravené a sklapnout, to bohužel ale já neudělám. Pokud si to bude situace žádat tak s tím půjdu klidně až k soudu protože vím že mám pravdu. A už jenom to že mi nechtějí dát aspoň nové bezvadné tak tím porušují zákon. Takže bych byl rád za objasnění této situace, moc děkuji
MERCURIAL VICTORY IV TF 555615570
Chtěl bych odstoupit od smlouvy a vrátit peníze jelikož když se to stalo u tohoto kusu tak je možné že se to stane i u dalšího a tím pádem by šli zase na reklamaci a nemohl bych je používat. Popřípadě bych si vzal nějakou poukázku v té hodnotě ve které byly turfy pořízeny a ač nerad tak by jim tam ty peníze ve firmě zůstali dál.
|
Tweet |
Popsaný případ se jeví spíše jako nesplněná jakost při převzetí dle § 2161 ve spojení s § 2169 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V takovém případě má spotřebitel právo na dodání nového zboží pouze v případě, že to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Přiměřenost není předmětem subjektivních kritérií. Vychází se i z nákladů na opravu.
Obodné platí i pro porušení smlouvy podstatným způsobem. Za podstatné porušení se považuje porušení povinnosti, o němž by strana porušující smlouvu při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana za takových podmínek smlouvu neuzavřela. V pochybnostech platí, že jde o nepodstatné porušení smlouvy.
Jestliže je zboží opraveno nevhodným způsobem, je možné požadovat odstranění závadného stavu. Vadnou opravu lze prokázat znaleckým posudkem. Seznam znalců je na www.justice.cz.
Společnost se nerozhodla spory prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz řešit. Vzhledem k tomu, že služba je založena na principu dobrovolnosti, bude nutné z tohoto důvodu stížnost uzavřít.
V případě, že má spotřebitel zájem i nadále ve sporu pokračovat, bude nutné obrátit se na příslušný občanskoprávní soud s žalobou. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.