Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 16.11.2018 jsem zakoupila z webové stránky www. viagogo.com 2 vstupenky na koncert METALLICA Letiště Praha Letňany, Praha 7-Bubeneč, Česká republika
na neděli 18. srpna 2019 za cenu 2 x 5.174 Kč, celková cena byla 10 348 Kč. Platba odešla ihned po zadání čísla karty, bez jakéhokoli potvrzení. Když jsem kontrolovala odchozí platbu, do blokace se dostala částka 14.155,-Kč . Kontaktovala jsme svou banku a nahlásila neoprávněnou blokaci ze strany obchodníka. Tato blokace byla ze strany banky zrušena (podařilo se mi zavolat tam celkem ihned po provedené blokaci). Kontrolu jsem provedla 19.11.2018 a vše bylo v pořádku. Jaké bylo překvapení, když 20.11.2018 byla částka 14.155,-Kč zaúčtována a z účtu mi odešlo 14.155,-Kč. Když jsem chtěla od smlouvy odstoupit, vrátit peníze stránka nekomunikuje na rozdíl při nakupování (to se tváří až moc česky) v českém jazyce. Velmi prapodivné praktiky, nesolidní jednání a nejistota, co člověk vlastně koupil a jestli to nebude celé podvod. Není to málo peněz.
Akce:Metallica Místo konání: Letiště Praha Letňany Datum:neděle 18. srpna 2019, 16:00 , objednávka číslo 19048829
Odstoupení od smlouvy, vrácení celé částky 14.155,-Kč.
|
Tweet |
Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele. Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími.
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.