Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, prosím o pomoc. Nevím, na koho se ještě mám obrátit. Níže posílám komunikaci se společností a mou žádost o neúčtování posledních faktur, když jsem už nemohl služby využívat.
"Dobrý den, prosím o informaci, zda byl můj požadavek registrován a přijat. Dne 22. 10. 2018 jsem posílal poštou výpověď smlouvy z důvodu neposkytování služeb na adrese, kde momentálně bydlím. Je to Praha 1. Žádal jsem o storno faktury za měsíce, které jsem službu bohužel nemohl využít, i když jsem chtěl. Neočekával jsem, že na Praze 1 UPC nebude dostupné a proto jsem nezrušil smlouvu o připojení k 30. 9. 2018 i když jsem měl na to nárok z důvodu navýšení platby. Jde o faktury za období 10/2018 a 11/2018. Se službami jsem byl spokojen a chtěl jsem využívat nadále a věřím proto, že mému požadavku o stornování bude vyhověno. Stejnou záležitost jsem řešil s UPC, když jsem bydlel na Slovensku a vyřešili k mé spokojenosti. Předem vám děkuji a zůstávám s pozdravem. Mastiliak."
Odpověď
"Vážený pane Mastiliaku,
Vaši žádost o ukončení smlouvy jsme vyřídili a ke dni 25.11.2018 budou služby odpojeny.
Je nám líto, ale storno faktur provézt nemůžeme. Na vaší smlouvě 5043092 evidujeme nedoplatek ve výši 2 255,94 Kč, který je nutno uhradit na účet 3983815/0300 pod variabilním symbolem 50430921.
Děkujeme za Vaší spolupráci a pochopení"
S tímto samozřejmě nemohu souhlasit. Jednání se zákazníkem si představuji na mnohem jiné úrovni.
Předem vám hodně děkuji za pomoc a zůstávám s pozdravem. Mastiliak.
UPC TV + internet
Storno faktur 10/2018 a 11/2018.
|
Tweet |
Nebylo-li možné službu využít nebo ji využít jen částečně kvůli prodlení na straně společnosti, je společnost povinna zajistit zprovoznění služby a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se zákazníkem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.
Spotřebitel by měl v souladu s § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích službu u společnosti reklamovat a žádat nápravu (požadovat opravu vyúčtování, přiměřené snížení ceny nebo zajištění služby náhradním způsobem). Způsob uplatnění reklamace za poskytnuté služby, včetně údajů o tom, kde a v jakých lhůtách lze reklamaci uplatnit, je povinnou součástí smlouvy uzavřené mezi zákazníkem a společností.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) stížnost klienta detailně prověřila. Během prověření bylo zjištěno, že klient 1. 10. 2018 společnost UPC telefonicky kontaktoval se žádostí o přestěhování smlouvy na novou adresu. V hovoru byl informován o tom, že na nové adrese nejsou služby UPC dostupné. Během hovoru byl klient dále informován o nutnosti zaslat písemnou výpověď a byl upozorněn na dopočet věrnostní slevy s pokynem, aby zaslal výpověď co nejdřív, aby dopočet věrnostní slevy nebyl aplikován. Výpověď klienta však společnost UPC neobdržela a dne 19. 10. 2018 klient znovu kontaktoval UPC se žádostí o ukončení smlouvy. Během hovoru byl klient opětovně podrobně informován o nutnosti zaslat písemnou výpověď a na e-mail mu byly zaslány potřebné dokumenty.
Písemnou výpověď od klienta společnost UPC obdržela až dne 26. 10. 2018. Výpovědní lhůta je dle všeobecných obchodních podmínek a v souladu se zákonem 30 dní a běží od následujícího dne po doručení podepsané výpovědi klientem. Z tohoto důvodu došlo dne 25. 11. 2018 k řádnému ukončení smlouvy.
Dle záznamů společnosti UPC zároveň nedošlo k žádnému omezení dodávky služeb, klient nehlásil za poslední 2 měsíce žádné technické potíže. Tím pádem není důvod odúčtovat klientovi poplatky za služby za 2 měsíce zpětně tak, jak žádá. Reklamaci klienta tedy bohužel v tomto případě není možné vyhovět.
V případě obdobných dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.
Jinou reakci jsem ani nečekal. Společnosti UPC Česká republika nedám ani korunu. Službu jsem nevyužíval!!! a nevyužíval ji nikdo, takže ani nikdo hlásit poruchu nemohl. Společnost to má podchycené, ohrazuje se a využívá své velikosti a tím se dopouští neklientského přístupu. Rád bych faktury zaplatil, ale za služby které reálně využiji a ne za něco fiktivního. Na to UPC může zapomenout. Řešil jsem stejný proces i na Slovensku a po 13 měsících společnost UPC Slovakia uznala, že jedná nefér vůči klientovi. To stejné očekávam od UPC!.
Jak jsme uváděli již v prvním vyjádření: V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Jestliže tedy byla uplatněna reklamace a společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel obrátit s námitkou na ČTÚ.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost reagovat.
Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) stížnost klienta opětovně detailně prověřila. Spotřebitel má právo, pokud se domnívá, že došlo ke zkrácení jeho práv, obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad.
Dle záznamů společnosti UPC zároveň nedošlo k žádnému omezení dodávky služeb, klient nehlásil za poslední 2 měsíce žádné technické potíže. Tím pádem není důvod odúčtovat klientovi poplatky za služby za 2 měsíce zpětně tak, jak žádá. Reklamaci klienta tedy bohužel v tomto případě není možné vyhovět. Skutečnost, že služby nebyly využívány, na celé věci nic nemění.
V případě obdobných dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.