Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od tohoto obchodu jsem 6.10.2018 koupil stůl Lugano za 13.660,- , po třech týdnech mi byl doručen firmou Top Trans a ač jsem si při převzetí obal prohlédl a vypadal ok, tak po rozbalení jsem zjistil, že roh desky je rozdrcený. Na vině bylo neopatrné zacházení buď při skladování nebo dopravě, resp. nedostatečné balení protože 2cm polystyrenu nemohly desku ochránit. Obchod reklamaci přijal s tím, že se pokusí sehnat pouze desku, aby velmi těžký stůl nebylo nutné vrace celý. Před koncem lhůty pro vyřízení reklamace mi ale sdělili, že jsem měl na obalu poznat, že je stůl poškozen, což je nesmysl, který jsem doložil fotkami obalu hned při zaslání reklamace. Do telefonu se mi paní M. vysmála, že příště mám do přebíracího protokolu od dopravce napsat, že krabice je opotřebená a že ona mi novou desku kupovat nebude, načež odmítla reklamaci jakkoli řešit.
Poradna dTestu mě ujistila, že na odstoupení od smlouvy mám dle zákona nárok, ale doprava velmi těžkého stolu a dohadování na místě mi za to zatím nestálo.
Jídelní stůj Lugano
Výměna poškozené desky.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá za to, že věc při převzetí nemá vady. Spotřebiteli zákon neukládá kontrolní povinnost. Pokud se vada projeví v době 6 měsíců od převzetí, má se za to, že byla vadná již při převzetí. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc vadná nebyla. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně písemného odůvodnění zamítnutí reklamace. Za porušení této zákonné povinnosti může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu https://www.coi.cz/podatelna/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.