Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koncem února nás navštívila paní,která se představila jako pracovnice kontrolní energetické inspekce pro jihomoravský kraj a zlínsko.Kontrolovala dřívější faktury,které si od nás vyžádala a srovnávala ,kde nás současný dodavatel energie okrádá a o kolik.Na závěr příjemného rozhovoru požádala o podpis pro kontrolu ,že nás navštívila.13.února mě došel dopis,že mě firma Envona děkuje za důvěru a jsou naším a abych odeslal doklady současnoho dodavatele energie,že jsem je zplnomocnil mým podpisem pro jednání o našeho příštího dodavatele.Žádnou výpověďní přílohu nenechala.Nepředstavila se jako pracovnice Envona s.r.o.,neinformovala nás o službách fy!!! Nemohla taky - když se představila jako pracovnice kontrolní energetické inspekce. Dopis ze 13.2.2018 od fy Envona byl psán s datem 11.2.2018 - v neděli(???) a já jsem ho obdržel 13.2.2018.Tedy 15 den od údajného podpisu smlouvy (včetně dne 27.2.2018)Do dnes jsem se radil s dTestem,s ČOI a se Sdružením ochrany spotřebitelů.Mezi tím jsem koresondoval s fy Envona,zaplatil jsem 1 900,-.Vše doporučeně a 4.7.2018 jsem odeslal doporučeně výpověď na zákaznické odd.Envony.Byl klid až do 15.října kde znovu svým agresivním způsobem vyžadovali zaplacení 2 x 1 900,- a že smlouva platí dál.Požadovali po mně opětovné podepsání plné moci.25.10.2018 jsem odeslal opětovnou výpověď i sparagrafovým zněním jejich podvodného jednání.15.11.2018 jsem obdržel dopis z Envony s.r.o.odesláno z Brna přes Českou poštu 14.11.2018.Opět tvrdili nemožnost odstoupení od smlouvy.A že jsem nevyužil zákonné lhůty na odstoupení od smlouvy. Takže poslední úloha přede mnou - odpovědět krátce na dopis a předám to vše ČOI pro řešení pomocí ARD.
Po dohodě s postiženými řešit přes právníky.Agresivně vydírané částky se sčítají.Je to už více jak sto postižených a podvedených.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.